על אף שריחוק חברתי הוא דווקא נורמה עבורו, נזיר מערות סרבי, ששמע במקרה על המגיפה העולמית, החליט לצאת מהמערה בה הוא חי כדי לקבל מנת חיסון נגד הקורונה. פנטה פטרוביץ' החליט להתרחק מהציוויליזציה כבר לפני כמעט 20 שנה, ומאז הוא מתגורר במערה בהר סטרה פלאנינה שבדרום סרביה, סמוך לעיר הולדתו פירוט. 

בשנה שעברה הנזיר זכה לביקור נדיר במיוחד של בני משפחתו, שסיפרו לו על מגיפת הקורונה שגבתה קורבנות רבים. כדי להיות מוגן מהנגיף, הנזיר בן ה-70 החליט לצאת מהמערה אחרי כל השנים כדי לקבל חיסון. "הנגיף לא בוחר במי לפגוע, והוא יגיע גם לכאן, למערה שלי", אמר הנזיר לסוכנות הידיעות AFP. 

המערה המבודדת (צילום: Getty images)
המערה המבודדת (צילום: Getty images)

פטרוביץ' אמר כי הוא "לא מבין מה המהומה שעושים מתנגדי החיסונים", ואף טען כי הוא מעוניין לקבל את שתי המנות, כולל המנה הנוספת. בנוסף לכך, הנזיר הסביר כי הסיבה לכך שבחר להתבודד במשך השנים האחרונות הייתה כי רצה חיים שקטים יותר. "לא הייתי חופשי בעיר, תמיד היה מישהו שנקלע לי בדרך או שמצא סיבה לוויכוח. כאן אף אחד לא מציק לי", הוא הסביר. 

בימים אלו הנזיר חי לבדו במערה ואוכל בעיקר פטריות יער ודגים שהוא דג בנחל המקומי, אך מלבד זאת הוא גם מוצא את עצמו מחפש שאריות בפחים בימים קשים יותר. "הכסף מקלקל אנשים ואני חושב שזה מה שהשחית את העולם. לפני שנכנסתי לבידוד תרמתי את כל הכסף שלי לקהילה – ונעלמתי", הוא סיפר.