יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חזר הערב (שבת) בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 על קריאתו לשקול את האפשרות של מתן חנינה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיקיו הפליליים, תמורת פרישה מהחיים הפוליטיים. ליברמן נימק את קריאתו בכך שמדובר בדרך היחידה להחזיר את מדינת ישראל לתפקוד.



"היה תקדים למתן חנינה בפרשת קו 300. נתניהו תרם למדינה, אי אפשר להתעלם מהישגיו ותרומתו, ויש פה סיטואציה מיוחדת. קודם כל צריך להצעיד את המדינה קדימה, אני לא רוצה לשעבד את כל סדר היום שלנו לכן או לא נתניהו. צריך להקים ממשלה כמה שיותר מהר. אז על מנת לחזור לתפקד, אני מוכן לפשרות כמו חנינה" אמר ליברמן.



בנוסף, המשיך ליברמן להאשים את נתניהו ואת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בהליכה למערכת בחירות שלישית. "אנחנו הראשונים שאמרנו לליכוד וכחול לבן: יש לכם 65 מנדטים, תקימו ממשלה ותקבלו אותנו כבונוס. שניהם לא רוצים ממשלת אחדות. שתי המפלגות האלו אשמות. אנחנו לא רצינו בחירות. ההסכמה היחידה ביניהן היא להגדיל את מימון המפלגות, אנחנו היחידים שהתנגדו", אמר.



"תפקידי הוא לדאוג שתקום קואליציה של מפלגות ציוניות. אחר כך, על בסיס קווי יסוד, אם אחרים ירצו להצטרף אני לא פוסל. לא פסלתי את החרדים אף פעם. אני בעד חיה ותן לחיות. אני עוקב בחרדה אחרי הרומן בין כחול לבן לחרדים, הם יוצאים מגדרם כדי לרצות אותם", הוסיף.