חבר הכנסת מיקי זוהר התראיין היום (ראשון) לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לפרסום של עמיתת סגל לפיו שר הרווחה לשעבר, ח"כ חיים כץ, יתמוך בגדעון סער בריצתו בפריימריז לראשות הליכוד: "דיברתי עם חיים כץ והוא אמר לי שהוא לא תומך בגדעון סער. כץ אמר לעמית סגל שהפרסום שלו לא נכון. הוא יישב על הגדר".



כאשר נשאל על ראש הממשלה אמר זוהר כי "נתניהו ואני מדברים כמה פעמים ביום. הוא יודע שכל עצה שאני נותן לו היא מכל הלב. אני מאוד מקווה שהוא יבקש חסינות מהכנסת". בנוגע לדיון שהתפוצץ בועדה המסדרת סביב עניין נושא החסינות: "מי שניסה לבצע היום מחטף פוליטי זה לא אנחנו, אלא כחול לבן. אנחנו מנענו את המחטף, וח"כ אבי ניסנקורן נאלץ להתקפל. לפי הייעוץ המשפטי של הכנסת, הקמת ועדת כנסת תלויה באישור היו"ר אדלשטיין".

 


בתוך כך, גם חברת הכנסת אתי עטיה הודיעה על תמיכתה בסער. "בבחירות לראשות תנועת הליכוד אתמוך בחבר הכנסת גדעון סער. אני מעריכה מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ותרומתו למדינה. עם זאת, אני מאמינה שבמצב הפוליטי הקיים - היחיד שיכול לחזק את הליכוד, להחזיר בוחרים, לאחד את העם ולהרכיב ממשלה זה חבר הכנסת גדעון סער", כתבה עטייה בטוויטר.


ואולם, הליכודניקים החדשים לא ממהרים להצהיר על תמיכתם בסער. אחד מראשי הקבוצה למעריב: "טרם קיבלנו החלטה במי לתמוך. לא נתמוך בבנימין נתניהו, אבל גם לא בטוח שנתמוך בגדעון סער. השאלה היא האם נביא 85% מהמתפקדים שלנו, כפי שהבאנו בשתי מערכות הבחירות הפנימיות האחרונות, או שנשאיר את המצב ככה ויקרה מה שיקרה. כדי שנוכל לתמוך בו אקטיבית נהיה חייבים לשמוע את עמדותיו הערכיות הנוגעות לעליונות המשפט, לחוסר הלגיטימיות של ראש ממשלה ומפלגה הנאשם בשוחד, ונרצה לשמוע איך הוא מתכוון לנקות את מנהלת הליכוד מהשחיתות לכאורה והרדיפה אחרי מתפקדים שפשתה בה".

יש להסביר כי מעבר לאלה שכבר הביעו בו תמיכה, סער זקוק להצהרות של בכירים נוספים במפלגה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מוכן לוותר על הבכירים מרשימת הליכוד, ובמרכז המאבק על התמיכה עומד כרגע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. לדברי גורמים בליכוד, גם סער וגם נתניהו נפגשו לאחרונה עם ארדן בניסיון להשיג את תמיכתו הפומבית. ארדן עדיין מתלבט ושוקל את הרווחים וההפסדים הכרוכים בהחלטתו. אחרי הפגישות והשיחות לקח השר לביטחון הפנים פסק זמן בסוף השבוע כדי לקבל החלטה. לדברי מקורביו, הוא יכריז על תמיכתו באחד המועמדים בימים הקרובים. 

כץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
ובינתיים, הקרב עולה מדרגה: במוצאי שבת הופיע סער בתוכנית “מהדורת השבת” בערוץ 13, וקרא לנתניהו לעימות פומבי ביניהם, “כמו בכל העולם המערבי”. עוד טען בראיון כי הוא “יגדיל את גוש הימין, בעוד שנתניהו מקטין אותו. הבחירה בנתניהו תביא אותנו לאופוזיציה”, הוסיף. את דבריו של סער חיזק גם ח”כ יואב קיש, שאמר לתקשורת: “תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו את תוצאות הבחירות. אם נתניהו ינצח, להערכתי עוד נתגעגע לימי גוש ה־55”.
 
את הקמפיין שלו החל נתניהו, ללא דחיות ועיכובים, כבר בבוקר יום שישי בפטיו של מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, בניגוד לכללים האוסרים על כך. יש לציין כי דובר הליכוד, עופר גולן, ממשיך להתעלם מהאזהרה ששיגר למועמדים המבקר הפנימי של הליכוד, עורך הדין שי גלילי, והוא ממשיך להעביר לתקשורת ידיעות על אירועי הפריימריז של נתניהו. 

בנימין נתניהו. צילום: GALI TIBBON Getty Images
בנימין נתניהו. צילום: GALI TIBBON Getty Images

 
למפגש עם נתניהו הגיעו ביום שישי כ־300 מבכירי הליכוד - שרים, ראשי ערים וסגניהם, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים. בין המשתתפים ישראל כ"ץ, מירי רגב, יואב גלנט, ניר ברקת, גילה גמליאל, זאב אלקין, אלי כהן, צחי הנגבי, יובל שטייניץ, ציפי חוטובילי, דוד אמסלם, אמיר אוחנה, אופיר כץ, דוד ביטן, שלמה קרעי, מיקי זהר, יפעת שאשא־ביטון ופטין מולא. מדובר ברוב חברי הכנסת של רשימת הליכוד בכנסת היוצאת. נתניהו נשא בפניהם נאום שבו ביקש, בין היתר, “לא להיתפס לשאננות ולהיאבק על כל מתפקד כדי להביאו לקלפי ביום הפריימריז, 26 בדצמבר".
 
מנגד, אמרו גורמים במטה סער ל”מעריב” בתגובה למפגן התמיכה בנתניהו: “הסקרים והשטח עושים את העבודה. בין כל אלה שהגיעו לבלפור, יש לא מעט אנשים שיצביעו בסופו של דבר לסער ולא לנתניהו". שעתיים אחרי צאת השבת הגיע נתניהו לבית שמש, לביתה של ח"כ קטי שטרית – שם התקיים כנס בחירות נוסף. נזכיר כי שטרית שימשה ראש מטה של סער כששימש שר החינוך עד פרישתו הזמנית מהחיים הפוליטיים. לאחר מכן קיבלה תפקיד דומה אצל ישראל כ"ץ, שר התחבורה דאז. כ"ץ, שבפריימריז הנוכחיים משמש כראש מטה נתניהו, היה בין משתתפי האירוע במוצ"ש ואף נשא נאום תמיכה נלהב בראש הממשלה: "לטובת העם היהודי, לטובת המדינה ולטובת כולם, אנחנו צריכים להצביע ולבחור בבנימין נתניהו", הכריז שר החוץ וזכה במחיאות כפיים של יותר ממאה משתתפים. נתניהו לא מתכוון לוותר על תדירות אירועי התמיכה בו, וכנס בחירות נוסף שלו יתקיים כבר הערב ברחובות.