עשרה ימים לבחירות לראשות הליכוד, והקרב על התמיכה בעיצומו. בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו עורך כנסים בתדירות שיא, חורש את הארץ ומופיע בכמה אירועי פריימריז תוך יממה אחת, מתכנן יריבו ח”כ גדעון סער אירוע גדול של פתיחת הקמפיין שלו, שיתקיים הערב באור יהודה. הבוקר (שני) אמר חבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן, לכאן ב' כי "לגלעד ארדן אין אינטרס לתמוך בסער, כנראה שהוא יצהיר בימים הקרובים על תמיכה בנתניהו". 

בתוך כך, ח"כ יואב קיש, שהצהיר על תמיכתו בסער, התייחס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לדיווח לפיו נתניהו הבטיח לארדן את תפקיד השגריר באו"ם בתמורה לכך שלא יביע תמיכה בסער. "לא שוחחתי עם ארדן ונתניהו. אין לי מושג אם זה נכון, אך אם נתניהו הבטיח לארדן להיות שגריר אחרי הפריימריז ובתמורה "לשבת על הגדר" - חמור מאוד", כתב קיש.

גורמים במערכת הפוליטית סבורים כי מאחורי ההתלבטות הממושכת של השר ארדן עומד שיקול אחר. עם זאת, נושא השליחות באו"ם אכן עומד על הפרק. כזכור, בפעם האחרונה התפקיד הוצע לשר ארדן במהלך מערכת בחירות הקודמת, אך אז ארדן העדיף להישאר בארץ ולהשתתף בקמפיין הבחירות. נכון לעכשיו הוא טרם השמיע את עמדתו בנושא. שר נוסף בליכוד שהביע בעבר עניין בתפקיד הוא שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. בתוך כך, למעריב נודע כי יחיאל זוהר, ראש העיר נתיבות זה 30 שנה, יתמוך בנתניהו בפריימריז.

בינתיים, השחקן המרכזי המזוהה עם מחנה סער הוא חיים כץ, יו”ר מרכז התנועה ומהאנשים החזקים בליכוד. לפי הערכות, כץ מתכוון להגיע לאירוע פתיחת הקמפיין של סער הערב באור יהודה, אך אמירה פומבית ברורה מצדו טרם נאמרה. גורמים בליכוד טוענים כי כץ עדיין שוקל את הרווח מול ההפסד, לפני שיקבל החלטה סופית בנושא. נתניהו וסער ממשיכים לחזר אחר השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אשר לקח פסק זמן לקבלת החלטה בנושא.
בתוך כך, נמשך מצעד התמיכה בסער בליכוד: אחרי חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר, גם ח”כ אתי עטיה (ששימשה בעבר ראש לשכתו של חיים כץ) וגם חברת הכנסת לשעבר נורית קורן הודיעו אתמול על תמיכתן בו. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך , הביע אף הוא תמיכה בסער, וכך גם חבר הכנסת לשעבר, עו”ד דוד מנע, הנחשב לבעל השפעה רבה על מתפקדי הליכוד באזור גוש דן.
 
אמש הצטרפה לתומכים גם חברת הכנסת שרן השכל, שפרסמה הודעה שבה כתבה: “אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח”כ גדעון סער בבחירות המקדימות (פריימריז). ההחלטה הזו לא הייתה קלה עבורי, היות שיש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני מאמינה שסער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני”.

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
מנגד, נרשמת בימים האחרונים פעילות ערה של אנשי מטה נתניהו ברשתות החברתיות. בעמודי הפייסבוק של תומכי הליכוד הופיע אתמול הטקסט הבא: “כל ח”כ או שר שהביעו תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בפומבי ומופיעים איתו באירועים - אנחנו מצפים מכם שתפעלו בשטח למען בחירתו לתפקיד יו”ר הליכוד, כפי שפעלתם למען בחירתכם שלכם לרשימת הליכוד לכנסת. אל תשכחו שבזכותו אתם יושבים במקום שאתם נמצאים ויש אנשים שרואים בדיוק מה אתם עושים ומה לא!!!”
 
קבוצה משמעותית וחדשה יחסית בתוך הליכוד, "הליכודניקים החדשים", טרם קיבלה החלטה בנושא. ראשי הקבוצה הודיעו: "לא נתמוך בנתניהו, אבל גם לא בטוח שנתמוך בסער. כדי שנתמוך בו אקטיבית נהיה חייבים לשמוע את עמדותיו הערכיות, ונרצה לשמוע איך הוא מתכוון לנקות את מנהלת הליכוד מהשחיתות לכאורה והרדיפה אחרי מתפקדים שפשו בה".
 
על רקע ההתלבטות הזאת, מאות "ליכודניקים חדשים" נדהמו לגלות במהלך השבוע האחרון שחברותם בתנועה בוטלה. אחת מהן, עליזה, סיפרה ל"מעריב" כי את ההודעה על כך היא קיבלה במכתב שנשלח אליה הביתה מטעם מנכ"ל הליכוד. לדבריה, בשורה האחרונה של המכתב מודגש כי הפסקת החברות תיכנס לתוקפה בתום המועד להגשת בקשה לשימוע, שהוא 14 ימים מיום כתיבת המכתב. 
 
עליזה הוסיפה וסיפרה כי ניסתה ליצור קשר טלפוני עם מוסדות הליכוד כדי לקבוע מועד לשימוע, אך בינתיים ללא הצלחה. מדובר הליכוד טרם התקבלה תגובה בנושא.