שבוע וחצי לפריימריז על ראשות הליכוד, והקרב על השטח בעיצומו, כאשר שני המתמודדים – ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער – חורשים את הארץ. סער, שהחל את הקמפיין שלו אמש באור יהודה, אמר הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל כי הוא מקווה שיצליח לשכנע בכירים נוספים בליכוד, ביניהם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, לחבור אליו בהתמודדותו מול נתניהו.



"יש דבר שהולך ומתחלחל מיום ליום. בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה", אמר סער, "המירוץ צמוד, יש תזוזה מאוד גדולה בשטח. מאוד גדולה. אנחנו חווים מעל פני השטח את התעוזה של אותם ראשי רשויות מקומיות שהתייצבו, על אף לחצים כבדים ביותר. בשטח הליכודי, אחרי שרואים שהיינו 60 באפריל ו-55 בספטמבר, אני לא חושב שסקר שהביא עיתון ישראל היום ביום שישי האחרון הוא סקר מוטה. הוא מציג, כמו שבעת או שמונת הסקרים האחרונים שפורסמו, את אותה תמונה - שאני היחיד שיכול להגדיל את גוש הימין, בעוד שנתניהו מצמצם את הגוש. הבחירה ההגיונית היחידה שתאפשר לא למסור את השלטון לכחול לבן היא הצבעה עבורי". 
אם תנצח, מה תעשה עם נתניהו, הוא יהיה מספר 2?

"זו החלטה שתתקבל בפריימריז. אין שאלה שמגמת פניי לשיתוף פעולה. היו שנים רבות ששיתפנו פעולה בעבר, אני מאמין בשיתוף פעולה גם בעתיד. הוא הרכיב בעבר ארבע ממשלות. בפעמיים האחרונות הוא לא הצליח להקים ממשלה. לצערי, הוא לא ירכיב ממשלה חמישית. לכן, הבחירה של חברי הליכוד בשבוע הבא היא פשוטה. בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא".

כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כץ הגיע לכינוס שלך, אבל לא הביע בך תמיכה.
"יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, הוא חבר אישי ויקר שלי שנים רבות. אני אוהב אותו הרבה מעבר לשיתוף פעולה פוליטי, אבל אני מציע לך להזמין אותו לראיון ולשאול אותו. אני יכול להשיב בשם עצמי. אני לא מאוכזב שהוא לא הביע תמיכה עדיין, אני סומך שאצליח לשכנע אותו שיתמוך בי".
עוד הוסיף: "אני מעריך מאוד את גלעד ארדן ואני מקווה מאוד שהוא יביע בי תמיכה, אבל אני רוצה לומר משהו פשוט. הבחירות הן לא על הפוליטיקאים, אלא על עם ישראל. הפוליטיקה איננה משחק בין פוליטיקאים, היא הכרעה על עתידו של עם ישראל. ההתמודדות היא על לבם של 120 אלף חברי הליכוד, הם בעלי הבית ובעלי המניות. אליהם אני פונה. אחוז ענק מהם כבר מגיע הזדהות איתי. אתמול התקיים הכנס הגדול ביותר שהתקיים בכלל במסע הפריימריז הזה, ואני מרגיש שאנחנו מתחזקים מיום ליום. כל מי שיצטרף - אני מודה לו שהוא שותף למסע".

כאמור, השאלה המרכזית שהעסיקה את אנשי הליכוד לקראת האירוע הייתה אם חיים כץ, יו"ר המרכז ואחד החזקים בתנועה, יגיע לכינוס. חברי מרכז הליכוד המזוהים עם כץ סיפרו לעיתונאים כי קיבלו מסר חד־משמעי: להגיע ולחזק את סער. עם זאת, כץ עצמו אישר את הגעתו לאור יהודה כמה שעות בלבד לפני תחילת הכינוס. בסביבתו דאגו להבהיר כי הוא מגיע “להיות נוכח, לשמוע ולהתרשם. באותה מידה הוא יגיע גם לאירוע בחירות של נתניהו, אם וכאשר יוזמן לאחד כזה".
 
“מי שמצביע נתניהו - מצביע ליו"ר האופוזיציה הבא", אמר סער בכינוס. “איתי נוכל להמשיך את שנות השלטון של הליכוד ולהוביל את שלל הרפורמות שאנחנו מתכננים. אני יודע שאני יכול להקים ממשלה בראשותי, להציל את המחנה הלאומי, ולאחד את עם ישראל, להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר, לדאוג לאזרחים למצוקותיהם. ‏נתניהו לא יכול להגדיל את המחנה. חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד".
 
בכיר ליכוד נוסף שבמחנה סער חיכו להחלטתו הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנשאר בינתיים על הגדר וספק אם בכלל יחליט לרדת ממנה. ארדן נפגש לאחרונה גם עם נתניהו וגם עם סער וטרם הביע עמדה. לקראת הכינוס באור יהודה עוד שני פעילים הודיעו על תמיכתם בגדעון סער: מאיר זנתי, יו״ר סניף הליכוד בעמק מעיינות ואלחנן אנגלסמן, יו״ר מועצת סניף הליכוד בגבעת שמואל.

במקביל לאירוע של סער, בכניסה לכנס תומכים בחולון, אמר נתניהו: "אל תקשיבו לסקרים. רק אתם תחליטו ולא התקשורת. אני רואה את ההתלהבות, ננצח בגדול".