גורמים בציונות הדתית התומכים בקיום פריימריז פתוחים למפלגה מאוחדת רוצים לקבוע מציאות בשטח, וקבעו ביום חמישי בערב כינוס מיוחד להשקתה. בין התומכים ביוזמה, ניתן למצוא את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שהביע את תמיכתו. גורמים בסביבת איילת שקד אמרו בשיחה עם מעריב כי "היא ערה למתרחש, מקבלת הרבה פניות ותודיע על החלטתה בקרוב". בניגוד אליהם, הרב רפי פרץ העומד בראשות הבית היהודי מתנגד ליוזמה, בטענה כי "קיום פריימריז פתוחים זהו ניסיון הדחה".
במפלגת "הימין החדש" הכחישו את מעורבותם בכינוס. הם הסבירו בשיחה עם מעריב: "הימין החדש לא קשור להתארגנות הסקטוריאלית בציונות הדתית. המפלגה רצה בבחירות באופן עצמאי וזו החלטה סופית. כרגע הנהגת המפלגה משלימה הכנות לקמפיין שיתמקד על ההישגים הכלכליים, על השוק החופשי ועל מסרים נוספים. בימין החדש שמו למטרה העברת קולות של הימין הרך, בין היתר פונים לאנשים שב-17 בספטמבר הצביעו לכחול לבן ולישראל ביתנו".
מארגני האירוע סגרו עבור הכינוס את אולם התרבות ביד בנימין, אך לטענתם בכיר במפלגת הבית היהודי התקשר אתמול לאותו האולם וביקש לבטל. לטענתם, בעקבות אותה השיחה, ביד בנימין הודיעו להם על ביטול הזמנתם, זאת בטענה כי "האולם מעדיף שלא לקיים אירועים פוליטיים", למרות שבעבר התקיימו בו אירועים כאלה. 

מוקדם יותר השבוע השיקו במפלגה את קמפיין הבחירות תחת הסיסמה: "יש ימין בכאילו, יש ימין לפעמים, הימין החדש - ימין בטוח". במודעת הקמפיין הראשונה שהוציאו במפלגה נראה רק שר הביטחון נפתלי בנט ללא איילת שקד שעמדה בראשותה במערכת הבחירות האחרונה. במפלגה ציינו כי הסיסמה בעצם מתייחסת בקמפיין לכחול לבן וליברמן בעקיצה: "ימין בכאילו" ו"ימין לפעמים". הקמפיין יופנה בעיקר למגזר הרוסי ולערים בהן ריכוז גבוה של מצביעי כחול לבן, בדגש על תל אביב והשרון.


מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד שלח הודעת עדכון לחברי מרכז המפלגה בדבר המגעים לאחדות וההכנות לקראת הריצה לכנסת. במכתב נכתב: "כולנו עדים בימים האחרונים למורכבות הקיימת בגיבוש רשימת הציונות הדתית בבחירות הקרובות. אכן, בשנים האחרונות הציונות הדתית על גווניה השונים מבררת את דרכה, בירור זה משפיע גם על השדה הפוליטי, כך שעל המפה נמצאים רסיסי מפלגות שכל אחת לבדה אינה עוברת את אחוז החסימה ורבים מבני הציונות הדתית אינם רואים במפלגות אלו את ביתם הפוליטי. אם חפצי חיים אנו, אם אנו רוצים שלרוח הגדולה של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל תהיה נציגות פוליטית משמעותית שתגשים את אותה רוח במרחבי העשייה - חובה עלינו לחשב מסלול מחדש. לכן בתקופה האחרונה אנו מובילים במפלגה אמירה ברורה - עלינו להתאחד למפלגה ציונית דתית אחת גדולה ולבחור את הרשימה לכנסת בצורה דמוקרטית".
 
עוד נכתב, כי "הנחנו זה מכבר על השולחן מסמך עקרונות מפורט עם אבני דרך להקמת המפלגה החדשה - מיזוג האיחוד הלאומי והבית היהודי וקריאה לצירוף כוחות נוספים, וכן מספר הצעות לקיום בחירות דמוקרטיות לרשימה. לצערנו עד כה חברינו בבית היהודי לא נענו לקריאתנו. אנו מקווים שכלל השותפים שלנו יתעלו מעל החשבונות האישיים והשיקולים הפוליטיים, יגלו אחריות ויהיו שותפים למהלך בנייה חשוב ומשמעותי זה".