חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) התראיינה הערב (שני) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, בנוגע למאמציה להביא לאיחוד בין מפלגות השמאל. שפיר חשפה כי יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, מסרב לדבר איתה, אך אמרה כי תמשיך להיאבק למען איחוד.


פרץ התראיין לכאן ב' ואמר: "אנחנו, מספר ימים לפני שנגיש את הרשימות, נבדוק את המשמעויות הפוליטיות של ריצה לבד. אני אוהב את חבריי במרצ אבל גם בתוך מפלגת העבודה יש חברים רבים שהודיעו לי שהם לא יסכימו לתמוך באיחוד כזה".


 
אלדד: השאלה היא האם שונאים אותך בשמאל כי את מתעסקת כל היום בהתנחלויות? למה במרצ ובמפלגת העבודה לא סובלים אותך?
שפיר: "אני לא נגד ההתנחלויות אלא בעד מדינת ישראל ושיהיה לה גבול ברור כדי לשמור על עתידה. לגבי העניין בתוך השמאל, אני זו שחתרתי לאיחוד בין מפלגות השמאל. ויתרתי על מקומי בעבודה. זה גרם כמה כעסים אבל כעסים בין פוליטיקאים צריכים להישאר ברמה האישית. זה לא מעניין לעומת עתיד המדינה. לציבור שלנו אין כוח לקרבות פנימיים, רק שנתאחד. מה שמעניין זה לנצח את נתניהו".
 
כספית: אבל לא רוצים להתאחד, עמיר ואורלי לא רוצים לשמוע ממך ומניצן.
שפיר: "אני נפגשת עם אנשי מרצ והעבודה, ועם אנשים אחרים בזירה הפוליטית. מדינת ישראל בצרות, משבר כלכלי, ביטחוני וחוקתי. הכל תקוע בגלל ממשלה מושחתת שצריך לחשוב איך מחליפים אותה".
 
אלדד: אז האם תסכימי לוותר על מקומך ברשימה כדי לקרב את האיחוד?
שפיר: "סליחה, האם תסכים לוותר על מקומך ברדיו רק כי מישהו אחר רוצה? אני מייצגת ציבור, שצריך לקבל ייצוג ושהקול שלו יישמע".
 
כספית: מה הסיכוי שתרוצי לבד, עם התנועה הירוקה?
שפיר: "אני אעשה הכל כדי שיהיה הסכם. לפני כמה ימים ישבתי עם ניצן הורוביץ ושנינו רוצים להמשיך עם המחנה הדמוקרטי. בשביל זה צריך מנהיגות. יהיו אנשים שלא יהיו מרוצים, אבל יש לזה פתרון והוא קיום פריימריז".
 
אלדד: צפו למחנה הדמוקרטי תנופה גדולה עקב תמיכתו של אהוד ברק, וזה לא מימש את עצמו.
שפיר: "הפתרון למריבות בין פוליטיקאים על מיקומים ברשימה הוא פשוט ונקרא פריימריז. המשבר הוא לא במחנה הדמוקרטי, המשבר הוא בתוך מרצ. הלוואי שנלך לפריימריז של כל המחנה הדמוקרטי. פתרון אחר הוא קידומו של עיסאווי פריג' ברשימה".
 
כספית: את מדברת גם עם אנשים ממפלגת העבודה?
שפיר: "אני מדברת איתם כל הזמן, לצערי חוץ מעמיר פרץ שמסרב לדבר איתי. רובם המוחלט תומך באיחוד כי זה מה שהבוחרים שלנו רוצים".