יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, הצהיר כי ידרוש שמפלגתו תקבל את תיק הדתות כתנאי כניסה לממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות. לפי דיווח שפורסם הערב (שלישי) בחברת החדשות, בנט ואיילת שקד נערכים כבר עכשיו לבקש את תיק הדתות ולמסור אותו לידי גורם מחוץ למפלגה, זאת במטרה להחזיר את ענייני הדת לידי הציונות הדתית. במוקד הדרישה עומד הרצון למנות רב ראשי ציוני. 



"נחזיר את תיק הדתות לידי הציונות הדתית", כתב בנט בטוויטר, "המסורת שלנו והמורשת שלנו צריכים להפוך לדבק של אחדות, לא לזירת קרב. צריך להשיב את היהדות המקרבת: בכשרות, בנישואין, בגיור - בהכל".

בתוך כך, בישורת האחרונה לפני הפריימריז לראשות הליכוד מחר, רשם אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו הישג חשוב, עם הודעתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן על תמיכתו בו. ארדן, שבמשך שבועות ישב על הגדר ונמנע מלהביע את תמיכתו בנתניהו או ביריבו ח"כ גדעון סער, העלה אמש לרשת סרטון בו הוא אומר: "הגעתי למסקנה שנתניהו הוא האדם המתאים ביותר להוביל. ההתמודדות של גדעון סער ראויה, שומרת על הדמוקרטיה ומחזקת את הליכוד".



נתניהו שוחח עם ארדן והודה לו על תמיכתו. בינתיים, המתיחות בין שני המחנות היריבים מגיעה לשיאה. הכרזתו של סער, כי אם ינצח יפעל לבחירתו של נתניהו לנשיא המדינה, עוררה זעם במטה של ראש הממשלה. בסביבת תקפו את סער ואמרו כי "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק את ראש הממשלה נתניהו מהנהגת המדינה. זה לא הזמן לפילוג בליכוד, אלא לאחדות סביב ראש הממשלה נתניהו".