על רקע הפריימריז מחר לראשות הליכוד, ח"כ ניר ברקת קרא היום (רביעי) בדברים שנשא בכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט לגדעון סער לחזור בו מהתמודדותו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפריימריז בליכוד שיתקיימו מחר, מבחינתי, מיותרים. גם התוצאה ידועה מראש. מצד אחד כל התמודדות דמוקרטית היא לכאורה לגיטימית, אבל בשעה שאף מפלגה לא עושה פריימריז, וכולם נערכים לבחירות הכלליות, זו טעות קשה לכפות על הליכוד עיסוק בהתמודדות פנימית במקום להתמקד בקמפיין", אמר ברקת, "היה כאן מהלך שניצל את חולשת ראש הממשלה ברגעים הקשים ביותר של הליכוד. קריאת גדעון להתפטרות נתניהו ב-21 הימים שבהם עוד היה אפשר להקים ממשלה שירת את יריבינו הפוליטיים מהשמאל. אני רוצה לפנות לסער ולומר לו - אתה הולך להפסיד, התוצאות ידועות מראש. אני מציע לך לעשות חשבון נפש על ההחלטה הלא חברית שנכפתה על כל הליכודניקים וראש הממשלה".



ניר ברקת בכנס המנהיגים של מעריב

בדבריו פנה ברקת לסער ואמר: "גדעון, הפסק לדבר על איבוד השלטון של הימין וחזור הביתה. גודל הפער בפריימריז ישפיע גם על הסיכוי שלנו לנצח בבחירות לכנסת. אני קורא לכל הליכודניקים, בעיקר תומכי נתניהו, להגיע לקלפיות ולהעביר מסר חד וברור שהליכוד מאוחד סביב בנימין נתניהו".



עוד קרא ברקת לכחול לבן להקים ממשלת אחדות עם נתניהו והליכוד לאחר הבחירות. "עברנו שתי מערכות בחירות, וכולנו צריכים לשנות את השיח. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה נתניהו ואמרתי לו שאני מאמין בכל לבי שהליכוד צריך לנהל קמפיין חיובי שידגיש את תפיסת עולמנו הלאומית והליברלית, ולהסביר את ההישגים הגדולים של נתניהו, ובנוסף לפרוס יעדים חברתיים-כלכליים בפני הציבור. מותר לנהל ויכוח נוקב, אבל הוא חייב להיות ענייני ומכבד. אני רוצה לפנות ליאיר לפיד ולומר לו - יאיר, היו לך שתי הזדמנויות פז לפעול יחד איתנו ופעמיים אמרת לא. מספיק עם החרמות. די לחרם האישי נגד ראש הממשלה, שבעבר כיהנת בממשלתו. די לחרם על ציבורים שלמים במדינה שלנו - על למעלה ממיליון חובשי כיפות. הם האחים שלנו".



עוד הוסיף כי "בניגוד לציפיות של מחנה השמאל, לא יהיה מרד בליכוד ונתניהו שוב יהיה המועמד שלנו לראשות הממשלה. גם הציבור החרדי והדתי-לאומי לא הולכים לשום מקום. הם אחים שלנו. צריך לדעת להיות יחד ולכבד אחד את השני. כך עשיתי כראש העיר ירושלים. בזכות האחדות הזו השגנו הישגים גדולים מאוד, אחד לצד השני ולא אחד על חשבון השני. לאחדות הזו המדינה זקוקה היום".