לקראת בחירות 2020: אחד מארבעת הקודקודים של מפלגת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גבי אשכנזי הגיע הערב (שבת) לראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. בראיונו התייחס אשכנזי לפריימריז בליכוד, וטען כי אין לכחול לבן נגיעה לדבר, וכי מדובר ב"אירוע פנימי של הליכוד". כמו כן, טען שוב ושוב כי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אין עניין באחדות: "הציבור מבין שאי אפשר להמשיך עם הטרלול הזה".

על הפריימריז בליכוד אמר: "זו בחירה של ראשות הליכוד, לא של ממשלת ישראל. מי שהצביע לנתניהו בסבב הבחירות הפנימי הזה, מהווה פחות מ-1% מהאוכלוסייה. באשקלון קיבלנו יותר קולות מנתניהו והליכוד. מה שמנסים להסתיר מאיתנו בליכוד זה שהתוכנית של ביבי היא להשיג 61 מנדטים. בבחירות האלה מפלגתו ספגה מפלה צורמת דווקא מהקהל שלו. 300,000 ליכודניקים נשארו בבית. איפה אלו שנשארו בבית?".
"אנחנו הבטחנו לציבור שבאנו להחליף את השלטון, וניסינו כל מאמץ לאחדות", התייחס אשכנזי לכישלון המגעים לאחדות, שהובילו למערכת הבחירות הנוכחית, והשלישית מזה שנה. "הפכנו כל אבן כדי לבחון את האפשרות שלא נלך לבחירות. שנת 2019 אבודה, וזה לא באשמתנו. מהרגע שראש הממשלה בחר בחסינות הוא הפיל את האחדות. אי אפשר ללכת עם הבלוק הזה לאחדות".

בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"כל העניין עמד על חוסר האמון", הצדיק המרטכ"ל לשעבר את סבב הבחירות השלישי. "שאלנו אותו (נתניהו) אישית, ולא את הצוותים - אתה מוותר על החסינות? והוא מילא את פיו מים. אי אפשר ללכת לממשלה כשביבי לא מתכוון לאחדות. ביבי רוצה ממשלת 61 ימנית עם אלמנטיים משיחיים וקיצוניים, על זה יהיו הבחירות. בבחירות הבאות נדרוש הכרעה מהציבור, אין חרמות ואין פסילות. כל מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית הוא שותף שלנו", הבטיח אשכנזי.

"אני חושב שגם המפלגות מהבלוק של נתניהו יבינו גם אחרי הבחירות הבאות שאי אפשר יהיה ללכת לבחירות נוספות", המשיך יו"ר ועדת חוץ וביטחון. "לא דיברנו עד עכשיו בפומבי, כי היינו עסוקים בלדבר עם כולם בחדרי חדרים. לא מעט אנשים חשבו, כולל בבלוק של נתניהו, שכן צריך לעשות את המאמץ. חלק מהם חשבו שהוא התנהל בצורה מוטעית. הציבור מבין שאי אפשר להמשיך עם הטרלול הזה".
על המצב הביטחוני ונאומו האחרון של הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, אמר: "אני מכיר את כוכבי שנים ארוכות, ומעריך את דבריו. שמעתי אותו בכל הוועדות. אנחנו עושים לא מעט בוועדה, במיוחד בזמן הפלונטר הפוליטי. צריך לגלות אחריות, ומקיימים דיונים ענייניים על כל הנושאים החשובים. אני בקשר עם ראש הממשלה ושר הביטחון, איפה שיש לי ביקורת אני אומר אותה. לא מצאתי באמירות של כוכבי איומים או הפחדות. הוא עשה תיאום ציפיות, אין חדש בכך שיירו טילים לעורף. מה חדש בכך שאיראן הוא אויב מיידי? לפי מה שאזרחי מדינת ישראל נחשפו אליו באופן מיותר זה לא סוד שיש לנו עימות עם איראן בגבולנו הצפוני - זו מטרה ברורה. זה הזמן לפחות דיבורים, ויותר עשייה".