סרטון הנידה שהעלה חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו), בו יצא נגד הכפייה הדתית, ממשיך לעורר סערה, גם בקרב חברי מפלגתו שלו. בישראל ביתנו טוענים כי ח"כ קושניר העלה את הסרטון על דעת עצמו וגם נזק. חבריו לרשימה אף המליצו לו להוריד את הסרטון מעמוד הטוויטר שלו - דבר שעדיין לא קרה. 

הבוקר (רביעי) התראיין קושניר בכאן ב', ואמר כי יכול להיות שהדוגמה שהביא הייתה מיותרת אך על התופעה חייבים לדבר. "רציתי להעלות בעיה מסוימת, שלא רק אני מדבר עליה. אולי הדוגמה הייתה מיותרת, לא רציתי לפגוע באף אחד", הסביר חבר הכנסת, והוסיף שבכוונתו לדבר על תלמידי ישיבות שלא עובדים ועל הפגיעה בשוק התעסוקה. לדבריו, יש בישראל ערבוב בין שירותי הבריאות לשירותי הדת ולא הגיוני שרב נותן הפניה לשירות רפואי.

גם מפלגות אחרות הגיבו להתבטאויות, והצהרה בנושא פורסמה מטעם מטה דוברי הרוסית בליכוד. "אנו מגנים את האמירות האחרונות של חברי הכנסת ממפלגת ישראל ביתנו, ואת השימוש במדיניות ההסתה וההכפשות נגד קבוצות שונות בחברה הישראלית על מנת לקושש מנדטים נוספים. מדובר באמירות לא מוסריות המאיימות על חוסן החברה הישראלית", מסר המטה. עוד הוסיפו כי בכוונתם להגיד תלונה לוועדת הבחירות ולוועדת האתיקה בכנסת בעקבות הדברים. 

לטענתו ברשתות החברתיות מתקיימת הסתה נגד העולים מברית המועצות וכי הם מואשמים בהבאת החזיר והוודקה לישראל. כשנשאל אם יסיר את הסרטון שהעלה אמר קושניר כי ישקול זאת רק אם החרדים ימחקו את סרטוני ההסתה שלהם.

למרות הביקורת מתוך מפלגתו, ח"כ קושניר זוכה לגיבוי מכחול לבן. שרת התרבות לשעבר, ח"כ יעל גרמן, אמרה בערוץ כנסת כי זה "אבסורד שהקופות מממנות שירות כזה. מדוע פתאום קופות החולים כל כך נדיבות ומשרד הבריאות שלא עושה דבר".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לסרטון: "הדברים שאמר נגד ההלכה היהודית וההסתה הנלווית להם מזכירים משטרים אפלים, שעברנו אותם ונעבור גם טיפוסים כמו קושניר, שמנסה לרצות את הבוס שלו, שמנסה בכוח לסחוב את מערכת הבחירות לנושאי דת ומדינה. לא הדת איכפת לו ולא המדינה. את איווט מעניין רק ליברמן".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה כי "אנו מגנים בכל פה את הסגנון המפלג של ח״כ קושניר. לגופו של עניין, ח״כ קושניר מבלבל בין כפייה דתית לשירותי דת. מותר לקופות חולים לסבסד שירותי בודקות טהרה אם יש לכך ביקוש, כמו שהמדינה באופנים שונים מתקצבת שירותי דת". עוד הוסיפו: "מדובר בכל מקרה בתקציב שולי שאין זה ענייני לטעון שהוא גוזל מכוח האדם המוקדש לחיסוני שפעת. מאבק בכפייה דתית הוא ראוי. מאבק בשירותי דת פחות".