המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יבקש חסינות מהכנסת במטרה להימנע מהעמדה לדין בזמן כהונתו כראש ממשלה בכתבי האישום בתיקיו. יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא דברים מיד לאחר הצהרתו של ראש הממשלה וכינה את בקשת החסינות "כרסום יסוד הדמוקרטיה". בתוך כך, הודיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יתמוך בבקשתו של נתניהו. 

"מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל ימנע להתייצב להתמודד מול מערכת המשפט, שראש ממשלה לא יהיה אכפת מהמדינה אלא רק מעצמו ומגורלו האישי", אמר גנץ, "נתניהו יודע שהוא אשם, מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום, לא מפחד לעמוד למשפט ולכן או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית".

"נכון, לחסינות אמנם יש הגיון במקרים מסויימים בהגנה מרדיפה ומבעלי כוח, זה לא המקרה. חסינות שכזו היא שחיתות. חסינות שכזו היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. בית המחוקקים אינו עיר מקלט לעבריינים". עוד ציין גנץ כי "אחד המהלכים הראשונים שלנו בכנסת הבאה יהיה לתקן את חוק החסינות כדי שיהיה ברור שלא ניתן להשתמש בו כדי להימלט מאימת הדין".

"במדינת ישראל לא יהיה אדם מעל החוק. ראש ממשלה הוא נבחר ציבור, ראשון בין שווים, לא שליט העם. הגיע העת לעצור את הדדרדרות ולהוציא את ישראל לדרך חדשה".

בתוך כך, הודיע אביגדור ליברמן כי מפלגתו ישראל ביתנו לא תתמוך בבקשת החסינות של נתניהו. "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות. כל השאר בּוֹבֶּה מַייסֶס. אנחנו, "ישראל ביתנו", לא נהיה חלק מקואליצית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו", אמר ליברמן.

בישראל ביתנו הודיעו כי הם תומכים ביוזמת כחול לבן ודורשים מיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לאפשר הקמת ועדות הכנסת, כולל הוועדה המסדרת. במידה ויו"ר הכנסת ינסה למשוך את הזמן ולהתחכם, בישראל ביתנו לא פוסלים את הרעיון להחלפת יו"ר הכנסת", איימו. גורמים בסיעת ישראל ביתנו מדגישים שכבר כשבועיים שהם דורשים להקים את כל ועדות הכנסת, זאת על מנת לא להשאיר את הממשלה ללא פיקוח פרלמנטרי.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה גם היא לנתניהו, ומסרה כי "כנסת ישראל איננה עיר מקלט. הניסיון להימלט מאימת הדין לא יצלח. התנהלותך משפילה את שלטון החוק ואת אזרחי ישראל כולם. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעשות את הדבר המתבקש, לפנות את הכיסא וללכת להילחם על חפותו כאזרח פרטי. לציבור הישראלי מגיע ראש ממשלה הגון וישר דרך וללא כתבי אישום".