ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו: "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל". גורמים בימין אמרו בשיחה עם מעריב כי "זוהי תגובתו לסקרים האחרונים שפורסמו, הוא מפעיל לחץ על איחוד".

בימין החדש הגיבו לראש הממשלה וכתבו בטוויטר: "‏אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

גם מפלגת עוצמה יהודית, פרסמה תגובה לדברי ראש הממשלה, בה נכתב כי "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. נמשיך לפעול על מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".

כזכור, סקר מנדטים שנערך עבור "מעריב־סופהשבוע" על רקע בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה ומנהיג הליכוד בנימין נתניהו לכנסת, מורה כי מפלגת כחול לבן פותחת פער של 6 מנדטים על הליכוד, הנחלשת בכוחה. עם זאת גוש הימין דווקא מתחזק, משום שרשימת המחנה הדמוקרטי אינה עוברת את אחוז החסימה.

על פי ממצאי הסקר שנערך ב-1 בינואר, על ידי מנחם מנחם לזר, מנהל תחום פאנלס פוליטיקס בקבוצת המחקר פאנלס, אילו הבחירות לכנסת ה־23 היו מתקיימות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה מזנקת ל־36 מנדטים (לעומת 33 בכנסת הנוכחית) - 6 מנדטים יותר מאשר לליכוד, שיורדת ל־30 מנדטים (לעומת 32 בכנסת הנוכחית). תוצאות אלה עשויות ללמד על כך שבשלב זה הציבור אינו  "קונה" את "קמפיין הגעוואלד" שמנהל ראש הממשלה סביב נושא החסינות.

שאר המנדטים מתחלקים כדלקמן: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שומרת על כוחה ומקבלת 13 מנדטים; ש"ס בראשות אריה דרעי מאבדת מנדט ויורדת ל־8 מדטים; ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שומרת על יציבות עם 8 מנדטים; יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן יציבה אף היא עם 7 מנדטים. רשימה של הבית היהודי, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי תקבל במשותף 7 מנדטים, לעומת 6 לימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד. בשמאל, העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי־אבקסיס מאבדת מנדט ומקבלת בסקר 5 מנדטים בלבד.