"הייתי בטוח שנתניהו לא יבקש חסינות", כך אמר היום (שני) נשיא המדינה ראובן ריבלין. הנשיא ציין כי "מהרגע שנתניהו קיבל את עקרון הנבצרות שבמתווה שהצעתי, הייתי בטוח שהוא לא יבקש חסינות מהכנסת ושהוא מקבל את העניין, שהאמת שלו תצא לאור בבית המשפט".

עוד הוסיף ריבלין: "לצורך הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד עם כתבי אישום אתייעץ עם יועצים. לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזו או אחרת".

על סוגיית מאסרה ברוסיה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר, אמר ריבלין כי יפעל מול הנשיא פוטין לשחרורה. "לאמא של נעמה אני לא יכול להבטיח הבטחות שאני לא יכול לקיים. אני יכול להבטיח שבכל רגע שאפגוש את פוטין לא תרד נעמה מסדר יום שיחתנו עם פוטין", אמר ריבלין.

כזכור, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם אתמול חוות דעת שלפיה אין מניעה להקים בפגרת הבחירות את ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין דחה את ההכרעה בנושא עד לקבלת חוות דעת נוספת.


בהחלטתו קבע ינון: “על אף הקשיים השונים שמתעוררים בקיומם של דיוני חסינות לאחר שהכנסת החליטה על התפזרותה, ועל אף התקדימיות שבכך, אין לקבוע שוועדת הכנסת ומליאת הכנסת מנועות מלדון ולהכריע בבקשות חסינות בעת הזו".
כדי לכונן את ועדת הכנסת, צריך היו"ר לאשר לוועדה המסדרת, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), להתכנס ולהחליט על הרכב הוועדה שתדון בנושא החסינות. אדלשטיין ביקש מעו"ד ינון חוות דעת אם אכן בסמכותו לאשר את כינוס הוועדה המסדרת לצורך זה, או אם הוא יכול להטיל על כך וטו.


בלשכת יו"ר הכנסת אמרו אתמול כי אם ינון יחליט שאין הדבר בסמכותו, ניתן יהיה לכנס את הוועדה המסדרת ולהקים ועדה שתדון בחסינות נתניהו בלי הצורך לקבל את אישורו. אם יקבע שבסמכותו הדבר - יצטרך אדלשטיין להכריע. על היו"ר מופעלים לחצים כבדים מימין למנוע את הקמת הוועדה שתדון בחסינות, לעומת לחצים מכחול לבן וישראל ביתנו להקים אותה. אתמול נועד יו"ר הכנסת עם יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, שמסר לו מכתב ובו תמיכה של ראשי סיעות העבודה־גשר, המחנה הדמוקרטי, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת, המייצגים ביחד עם כחול לבן 65 חברי כנסת בהקמת ועדת הכנסת וקיום דיון בבקשת החסינות.