ברית חדשה-ישנה: לקראת מועד סגירת הרשימות ההולך ומתקרב, הודיעו הערב שני שחקנים פוליטיים משמעותיים מגוש השמאל על איחוד וריצה משותפת בבחירות הקרובות. חבר הכנסת יאיר גולן, מסיעת "ישראל דמוקרטית" שהוקמה לפני בחירות 2019 מועד ב', ישאר במקום השלישי ברשימת המחנה הדמוקרטי לבחירות 2020.

באירוע החתימה התגאה ניצן הורוביץ בחידוש הברית הפוליטית, ואמר כי: "זהו מעמד משמח וחשוב מאוד. הייתי הראשון בבחירות הקודמות שהוביל מהלך משמעותי לאיחוד השמאל, ועכשיו אנחנו עושים צעד נוסף. בבחירות האלו אנחנו מחדשים את הברית של המחנה הדמוקרטי. יחד עם חברי, חבר הכנסת יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, אדם משכמו ומעלה, לוחם אמיתי לשלום ולצדק. בימים הקרובים נציג מועמדות ומועמדים נוספים ברשימה".

הורוביץ המשיך בדבריו ופנה אישית לעמיר פרץ, יושב ראש מפלגת העבודה, בקריאה להרחבת שורות בשמאל: "ברגע הזה אני פונה במיוחד לידידי יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לבוא איתנו לחיבור כדי לאחד את השמאל בבחירות האלה. רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא להקמת ממשלת מרכז שמאל ולסילוקו של בנימין נתניהו. רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא לצדק חברתי, לפתרון מדיני, למאבק לסיום הכיבוש והסכסוך. רק איחוד גדול בשמאל יוכל להביא את התקווה לישראל שאנחנו כל כך רוצים בה".

גולן מצידו, הציג את תפיסת עולמו המדינית בטחונית, כשבהמשך להתבטאויותיו מהעבר, התמקדה רובה ככולה בסוגיה הפלסטינית: "הגיע הזמן להחליף במדינת ישראל את השילוב הרע והמבאיש של חרדה ויוהרה אישית בתקווה ובגאווה לאומית. אנחנו מתחילים בצעד ראשון, צעד אמיץ וחשוב. ניתן ביוזמה מדינית ביטחונית להסדיר את המצב בעזה ולהגיע לביטחון לתושבי הדרום. אפשר בעזרת יוזמה מדינית ביטחונית להגיע להתקדמות בזירה הפלסטינית בכללה. זה הדבר החשוב והמהותי ביותר למדינת ישראל. המהלך הזה יכול לייצר שותפויות אזוריות ובריתות חזקות שיחזקו את מדינת ישראל".

בתוך כך, במחנה הדמוקרטי הציעו ליו"ר המפלגה הירוקה, חברת הכנסת סתיו שפיר, את המקום החמישי ברשימה, אולם מסביבתה נמסר כי במרצ לא הציעו לה דבר, ואף לא מנהלים עמה מגעים לאיחוד בשבועות האחרונים. יש לציין כי המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות יחול בשבוע הבא, ה-15 בינואר, ולאחר מכן לא יאושרו שינויים במבני המפלגות.