חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (העבודה-גשר) התייחסה הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל להצעתו של ח"כ עמיר פרץ לאחד בין מפלגתם לבין כחול לבין והמחנה הדמוקרטי. לוי-אבקסיס הבהירה כי "אם המטרה היא להציל את מרצ - זה באחריות גנץ". 

"המתווה של עמיר פרץ מציל את אותו גוש שבני גנץ רוצה להנהיג", קבעה לוי-אבקסיס בפתח דבריה. "אם מדובר בכך שיש סכנה למרצ לא לעבור את אחוז החסימה, ואני לא מאמינה בזה - אז שיתחילו להתנהג כמי שמאמינים במסר שלהם".

היא הסבירה כי "החיבור ביני לבין עמיר והעבודה הוא חיבור ארוך טווח כדי לעשות תיקון היסטורי. אם המטרה היא להציל את מרצ שלא תיפול מתחת לאחוז החסימה, זאת בראש וראשונה האחריות של מי שמנהיג את הגוש. אני רואה את השקט בכחול לבן על הצעת פרצ. כאשר אומרים שבני גנץ פונה ימינה ומרצ לא לגיטימית בממשלה שלו ציבור המצביעים שלו צריך לדעת את זה. מי ישלם את המחיר?".

גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על ההצעה לשריין לה מקום בכחול לבן, אמרה: "לעשות את משחק הכסאות הזה זה לא רציני. אני לא מוכנה לקחת בזה חלק. החיבור שלי ושל עמיר הוא במקום שמישהו צריך לקחת את הנושאים החברתיים. למה אתם לא שואלים אותי על מערכת הבריאות הקורסת? אותי זה מעניין".

בהתייחס לאפשרות שפרץ יחליט להתקפל וללכת עם מרצ, אמרה: "אני לא מאיימת עליו עם אקדח. הוא מנהיג מפלגה. אני סומכת על הרציונל שלו. אתם אומרים 'בואו נציל את מרצ כדי שבני גנץ יקים ממשלה'. אם בני גנץ חושב שמרצ יכולה לפגוע בממשלה שהוא רוצה להקים עם סמוטריץ' - שיגיד את זה. בוא נחכה לתגובתו ונראה איפה הדברים עומדים. הוא חייב את זה לבוחרים שלו".