יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (רביעי) כי מפלגתו לא תתחבר להעבודה-גשר ולמחנה הדמוקרטי, כפי שהציע אמש ח"כ עמיר פרץ. "נפגשתי הבוקר עם פרץ והורוביץ והבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור למפלגות אחרות, לא משמאל ולא מימין", אמר גנץ. 

הוא הסביר כי "כחול לבן נחושה להוביל ממשלה של שינוי, תקווה, ולהגיע לבחירות הקרובות להכרעה ברורה, להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים לעבוד קשה, ומשמאלנו דרוש איחוד במפלגות השמאל הציוני".

בהתייחס למתיחות בין ארה"ב לאיראן, שעלולה להשפיע על ישראל, אמר: "צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואני לא ממליץ לאף אחד להעמיד את ישראל למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע כזה, אני בטוח שהתשובה תהיה חד משמעית".

 

כשנשאל על ההיערכות לפרסום "עסקת המאה", העריך יו"ר כחול לבן כי "אני יכול להניח שבנושא כל כך חשוב האמריקאים יהיו זהירים ולא יפרסמו את זה במהלך הבחירות. זו תהיה התערבות בוטה וממשית".

על סוגיית בקשת החסינות של נתניהו וחוות דעתו של עו"ד איל ינון לפיה אין מניעה להקמת ועדת כנסת שתדון בה, הוסיף: "נתניהו, המשתק הלאומי, החליט לגרור אותנו לבחירות יקרות בפעם השלישית אך ורק עבור חסינותו. אני מעריך מאוד את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ואת התנהלותו הממלכתית לאורך שנים. אני יודע שהוא מבין מה הדבר שנכון לעשותו בהקשר לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד. הכנסת אינה עיר מקלט לעבריינים ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא רק מפלגה כזו או אחרת. נתניהו הוא זה שביקש חסינות ואני לא מתאר לעצמי שהוא עשה זאת כדי שלא נדון בה. הוא ביקש חסינות ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא ניתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נתן לאף אחד למשוך זמן".

נושא נוסף שאליו התייחס הוא דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף, שטען כי רבים מן העולים מברית המועצות לשעבר אינם יהודים. לדבריו, "שמעתי את תגובתו ולצערי היא אינה מספקת. העולים מברית המועצות אינם משקל נגד הציבור החרדי או ציבור אחר. הצטרפותם העשירה אותנו חברתית, תרבותית וכלכלית. אני קורא לרב הראשי, שאותו אני מכבד מאוד, לחזור בו מדבריו באופן מלא".