ח״כ דוד ביטן החליט לוותר היום (שישי) על מינויו לשר החקלאות. ביטן: ״בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן״.

כזכור, אמש מתח בג"ץ ביקורת נגד מינוי שרים סדרתי בתקופת ממשלת מעבר, בעתירה שהוגשה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון. בין היתר, השופטים ציינו כי בממשלת מעבר "יש צורך במתינות ויש חשש שתפעל לצורך רווח פוליטי ומסיבה זו עדיף להימנע ממינויים מעין אלה". עם זאת, מאחר נתניהו נאלץ לוותר על תיקי השרים שלו, נדחתה העתירה.

תגובת המחנה הדמוקרטי לביטול המינוי של ביטן לשר החקלאות: ״טוב שביטן הבין כי אדם שעומדים נגדו 12 אישומים בשוחד לא יכול להיות שר. עכשיו תור נתניהו ללמוד ולהפנים שראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות ראש ממשלה. עברנו את ביטן, נעבור גם את נתניהו״.

תגובת התנועה לאיכות השלטון: ח"כ ביטן נהג נכון כשוויתר על המינוי. איש ציבור שנחשד בפלילים צריך לפנות את מקומו וללכת להילחם על חפותו. התנועה קוראת ליועמ"ש למצות את הדין באופן המהיר ביותר שניתן, כדי להימנע מהימשכות ההליכים שגורמת לעינוי דין עבור הנחקר. זה לא הגון לא כלפי הציבור ולא כלפי ח"כ ביטן עצמו.

נתניהו הבטיח לפני כמה שנים לביטן למנותו לשר, ועד כה לא מימש את ההבטחה, ראש הממשלה היה אמור למנות את ביטן ביום של בקשת החסינות, אבל המתין כי פחד מפגיעה משמעותית מדי בקמפיין. לבסוף הסכים לאחר שהשתכנע שכתב האישום נגד ביטן יוגש רק אחרי הבחירות.