גם ליאורה שמעה שלריסה עמיר־טרימבובלר, רעייתו ואם בנו של יגאל עמיר, הצהירה ברישום מפלגתה, "משפט וצדק", לבחירות הקרובות כי "אין בפעילות המפלגה הצדקה לרצח ראש ממשלה בישראל". השלב הבא היה כמובן טלפון כדי שליאורה תאמין למשמע אוזניה ולמקרא עיניה. 

לריסה, שבוע טוב. אני כותבת על רישום מפלגת "משפט וצדק" שלך. את מתכוונת למשפט וצדק לבעלך יגאל עמיר?

״לא רק, ממש לא. המפלגה דורשת בין היתר לפתוח את כל התיקים שמבוססים על עדויות של פרופ׳ יהודה היס, הפתולוג הראשי של אבו כביר לשעבר. היו בעבר כל מיני פרסומים. היה תחקיר עיתונאי של רונן ברגמן, שפורסם לפני 15 שנה, ואנחנו דורשים לפתוח את כל התיקים שמבוססים על עדויות שלו. אנחנו דורשים גם לפתוח את כל התיקים והפעילויות של רות דוד. יש אנשים שמבקשים משפט חוזר ולא זוכים לו. ואנחנו מדברים על לא מעט אנשים״.

את מדברת עם בעלך על המפלגה בהתייחדות? מה הוא אומר על זה? מדובר בהחלטה משותפת?

״לא. זו החלטה שלי ושל האנשים שאיתי. הוא לא מעורב״.

מוזר. בטח דיברת איתו, בטח יש לו דעה על זה.

״מה, את מנסה להציג את זה כמפלגה שלו?״

לא. אני שואלת מה הוא חושב על זה.

״זו החלטה של המארגנים, של האנשים שחתמו, של כל מי שמשתתף בזה, מייסדי המפלגה. אנשים שתראו בהמשך את השמות שלהם באתר של המפלגה. כמו כל אישה נשואה אני מספרת לבעלי על מה שאני עושה גם בבית, גם עם הילדים, גם בפעילות ציבורית, אבל לא יותר מזה. לא צריך לחפש מתחת לאדמה את מה שאין״.

מי אלו האנשים שאת מדברת עליהם?

״מדובר על אנשים מהשורה. אנשים שלא מסתירים את הדעות שלהם ועוד תראו אותם. מדובר באנשים פחות ידועים, אבל יש להם אומץ״.

מכיוון שהמפלגה שלך היא משפט צדק, מה את חושבת על כל מה שקורה עם נתניהו?

״בעיקר אין לי אמון במערכת המשפט בכלל. זה קשור גם לתיקי נתניהו וגם לתיקים של אזרחים מהשורה. רק שלאזרחים מן השורה בניגוד לנתניהו אין אמצעים ואין כלי תקשורת ואין להם קול״.

תגידי, לריסה, כשאת הולכת לבעלך להתייחדות, אתם לא מדברים על פוליטיקה?

״מה זה קשור לנושא שלנו?".

בתכלס את התפרסמת בזכותו.

״אני כמו כל אישה נשואה שיש לה בעל. מספרת לו מה אני עושה״.

זה לא מדויק. יש לך בעל במצב חריג, בכלא.

״לא רוצה לדבר על זה. יש לנו עניינים שאנחנו קודם צריכים לדבר עליהם, על הבן שלנו, על הילדים האחרים. וזה לא שאנחנו עושים שם התייעצות, זה לא כזה מצב. זה לא חמ״ל״.

בן כמה הבן?

״12״.

בשנה הבאה בר מצווה. יגאל ייצא לדעתך?

״אני מאוד מקווה שהוא יוכל לצאת. במצב שהוא נמצא אין לו שום זכויות. נקווה לטוב. אני מאוד מקווה שהוא יוכל להשתתף בבר המצווה של הבן היחיד שלו״.

פרופ׳ היס, לריסה טרימבובלר טוענת כי בכוונת המפלגה לדרוש לפתוח את התיקים שמבוססים על עדויות שאתה נתת בתפקידך כפתולוג הראשי של המכון לרפואה משפטית באבו כביר. היא אומרת שאנשים יושבים לשווא בכלא בעקבות עדויות שלך.

"אפילו בעלה של לריסה לא טען שעדותי ביחס למותו של ראש הממשלה אינה מדויקת. תודה שפנית אליי".

רות דוד סירבה להגיב.