פחות מחודשיים לפני הסיבוב השלישי של הבחירות, נראה כי המפה הפוליטית אינה מתבהרת גם בשלב הזה וכי אף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה ללא סיוע נוסף מצד מפלגה מהצד השני של המפה הפוליטית, או, כמובן, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. האלופה במיל' וחברת הכנסת אורנה ברביבאי ממפלגת כחול לבן התארחה היום (שבת) באירוע "שבת תרבות" בגבעתיים, שם התייחסה למצבו הפוליטי והמשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענה כי הוא "גיבור טרגי בתיאטרון אבסורד, בו הוא מסרב להכיר״.

"המגמה ברורה ונתניהו לא מכיר במציאות. הוא הולך ונשחק ונכשל שוב ושוב. נתניהו וסביבתו הם היחידים שאחראים למערכת בחירות שלישית בשנה אחת. המציאות הזאת של ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים היא בלתי נסבלת", אמרה ברביבאי.

על בקשת החסינות של נתניהו אמרה חברת הכנסת כי ״נתניהו ביקש חסינות מהכנסת הזאת. כחול לבן תעשה כל מה שנדרש כדי להקים את ועדת הכנסת. מקווה שיו״ר הכנסת יפעל בממלכתיות להקמת הוועדה, ואם לא - נפעל להדחתו״. 

אורנה ברביבאי. צילום: פלאש 90
אורנה ברביבאי. צילום: פלאש 90

לאחר מכן התייחסה חברת הכנסת להצעת האיחוד של חה״כ עמיר פרץ: ״מלכתחילה זאת לא הייתה הצעה רצינית. אני מקווה מאוד שהוא יתעשת ויגרום לאיחוד בין העבודה למרצ, אחרת הוא עלול להגיש את תוצאות הבחירות על מגש לנתניהו. זאת סכנה אפשרית שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה״. באשר לחיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית אמרה כי היא סבורה ש״מי שחורט על דגלו שנאה והסתה לא ראוי להיות חלק מאיתנו״.

על שילוב נשים לוחמות בצה״ל אמרה ברביבאי, כי  ״צריך לפתוח את כלל התפקידים בצה״ל לנשים, זאת מבלי להוריד את רף המשימה. אם הרמטכ״ל לא יפתח מאה אחוז מהתפקידים בצה״ל לנשים, הוא יפגוש את זה בעתירות בבית המשפט. טוב עשה כוכבי שהרחיב את פיילוט הטנקיסטיות. האבחנה המגדרית לא נכונה. כמו שיש גברים שלא מסוגלים - יש נשים שכן מסוגלות״.