לקראת הכרעה בשמאל. מפלגת העבודה תתכנס היום לישיבה מכרעת כדי להחליט אם לחבור למרצ בבחירות הקרובות, לאחר שבכחול לבן דחו את קריאתו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ לחיבור משולש בגוש המרכז־שמאל. אמש הודיעו יו"ר הסיעה ח"כ איציק שמולי וח"כ עמר בר־לב על תמיכתם במהלך של חיבור טכני בין העבודה למרצ לקראת הבחירות הקרובות.

"יש לנו ישיבה מכרעת, ואני מתכוון להגיד בה את עמדתי ולהיאבק עליה. יש פה הכרעה גורלית גם למפלגה וגם למדינה", אמר אמש ח"כ שמולי. "אנו צריכים לקבל את ההחלטה הנכונה לחיבור טכני. זו לא חתונה קתולית, אלא חיבור לצורך הבחירות שלאחריהן ניתן יהיה להתפצל".

ח"כ שמולי הדגיש כי יש לקבל את ההחלטה גם אם יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי־אבקסיס, תתנגד למהלך: "בסוף אנו קולקטיב. אין מישהו אחד שהוא מעל כולם", אמר שמולי אמש בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחברת החדשות, ואף הזהיר מפני "תוצאה קטסטרופלית" אם העבודה ומרצ לא יאחדו כוחות.

כאמור, גם ח"כ עמר בר־לב הודיע אתמול, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־אונליין", על תמיכתו באיחוד טכני עם מרצ. "ההחלטה לא הייתה קלה, לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהאיחוד עם מרצ יסתיים עם קרוב יותר ל־6 מנדטים מאשר ל־11 שיש לנו ביחד עכשיו", כתב בר־לב בפוסט בפייסבוק, והוסיף: "המאבק הוא על עמדותיו החברתיות והמדיניות של השמאל הישראלי ולכן חשוב, למרות חששותיי, שנהיה ביחד 11 מנדטים ויותר".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בירכה על ההודעות של שמולי ובר־לב ואמרה: "הסוגיה היא אם נצליח אל מול גודל השעה לתת תשובה לגוש הכהניזם וסיפוח. אנו על ספו של ניצחון היסטורי".