על רקע הדיווחים על איחוד אפשרי בין מפלגת העבודה ומרצ, התראיין הבוקר ח"כ איציק שמולי (העבודה) ל"קלמן-ליברמן" בכאן ב' והביע את תמיכתו באיחוד. "התמונה בסקרים הפנימיים של העבודה לא שונה ממה שמתפרסם בתקשורת, המפלגות קטנות ופריכות ואין יתרון להליכה בנפרד. עולה שאלה כבדת משקל-למה לקחת סיכון?", אמר.

"בחלק מהסקרים מרצ לא עוברת, ואנחנו עם חמישה מנדטים לא בעמדה להתנשא עליהם. עמדתי היא שבגלל מה שמוטל על הכף, וההשלכות של הפסד בבחירות-חסינות, התגברות, סיפוח ודריסת רגל לכהניזם בממשלה, זה עומד בסתירה למה שצריך להיות. לכן לדעתי אין הצדקה להליכה בנפרד, זה בגדר הימור מסוכן שאין לנו פריבילגיה לקחת", המשיך שמולי, והוסיף כי הניסיון של יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, לפנות לקהלים חדשים שאינם מזוהים עם מחנה השמאל, נחל בסבב ב' של הבחירות "הצלחה חלקית בלבד".

כשנשאל לגבי ההבדלים האידאולוגיים בין מפלגת העבודה ומרצ, השיב שמולי: "אני חושב שאנחנו נמצאים בזרם המרכזי האידאולוגי, זו לא חתונה קתולית עם מרצ. אני לא הולך להיות מחר חבר מרצ ותמר זנדברג לא תהיה חברת מפלגת העבודה. אבל אם לא נתאחד אז אחת מהמפלגות עלולה להימחק, שזו טרגדיה, ויחוסל הסיכוי של גנץ להיות ראש הממשלה. למחרת הבחירות נגיש מכתב לוועדת הכנסת על פיצול בסיעות, כמו שעשו בגוש הימני במועד ב'. אני לא משתגע על האפשרות להישאר ברכב שדוהר לתהום".

כשנשאל לגבי עתידה של ח"כ סתיו שפיר, ענה: "סתיו עשתה את הבחירה שלה ועזבה את העבודה. אני לא מתערב למחנה הדמוקרטי איך הם מסדרים את הרשימה שלהם, כמו שאני לא רוצה שיתערבו למפלגת העבודה".

כזכור, גם ח"כ עמר בר־לב הודיע אתמול, כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־אונליין", על תמיכתו באיחוד טכני עם מרצ. "ההחלטה לא הייתה קלה, לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהאיחוד עם מרצ יסתיים עם קרוב יותר ל־6 מנדטים מאשר ל־11 שיש לנו ביחד עכשיו", כתב בר־לב בפוסט בפייסבוק, והוסיף: "המאבק הוא על עמדותיו החברתיות והמדיניות של השמאל הישראלי ולכן חשוב, למרות חששותיי, שנהיה ביחד 11 מנדטים ויותר".