לא כולם מרוצים מהאיחוד בשמאל. העבודה-גשר ומרצ הודיעו הבוקר (שני) כי על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, אולם מי ששופך מים קרים על המהלך הוא חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג', שממוקם ברשימה המאוחדת במקום ה-11 והספק ריאלי. 

בראיון לכאן ב', מחה פריג' על האיחוד עם ח"כ יאיר גולן בטענה שהוא לא איש מרצ, ולא צריך לתת לו שריון אם עושים איחוד עם העבודה-גשר. "הוא לא איש מרצ, למה אני צריך לתת לו מקום ברביעייה הראשונה?", תקף פריג' והוסיף: "אם זה היה איחוד עם מפלגת העבודה נטו, הייתי מבין, אבל עכשיו אני נדחק למקום ה-11 למרות שאני רביעי ברשימת מרצ". לדברי פריג', "אנחנו עושים טעות בפעם השנייה. בפעם הראשונה הלכנו עם אהוד ברק ויצרנו אווירה שלא נעבור את אחוז החסימה. עכשיו אנחנו חוזרים על אותה טעות. יצרנו אווירה של פחד שלא נעבור את אחוז החסימה".

חבר הכנסת לשעבר מתח ביקורת על כך שמרצ הצטרפה לטרנד של העדפת הגנרלים: "יש הרבה גנרלים בגוש המרכז שמאל, אבל מרצ הייתה המפלגה היחידה שניסתה לבנות שותפות יהודית ערבית. השותפות הזו לא רק שהצילה את מרצ באפריל, אלא אף הציגה תקווה לשמאל אחר. שמאל של שותפות אמיתית, של שוויון אמיתי, גם בייצוג. ההסכם עם הבחירה הדמוקרטית ויאיר גולן, הוא סטירת לחי לשותפות הזו. אמירה שבסופו של דבר, מרצ לא שונה מכחול לבן בהערצת הגנרלים ובהעדפתם, על פני חיזוק ערכי השמאל ובראשם השותפות".

פריג', הערבי היחיד שיכול להיכנס לכנסת במפלגות השמאל, תקף גם את תחושת הפאניקה שיצרה הנהגת המפלגה מחשש היא לא תעבור את אחוז החסימה: "אתם יצרתם את המצב הזה", אמר על ראשי מרצ. והוסיף כי ההחלטה לדחוק אותו למקום ה-11 משמעות מחיקה טוטלית של המפלגות השמאל בחברה הערבית. "בבחירות האחרונות קיבלנו חצי מנדט מהחברה הערבית למרות האנטי לאהוד ברק", אמר. "הלכתי על זה למרות שהייתי הקורבן. הכי קל להגיש על המזבח את האזרח הערבי. הערבים הם לא עלה תאנה, הם שותפים". 

מחר תתקיים ועידת מרצ, שצפויה לאשר את ההסכם עם העבודה-גשר, ופריג' אמר שידרוש מניצן הורוביץ ומתמר זנדברג שהסכם הזה יובא לאישור בנפרד מההסכם עם יאיר גולן.