למחרת האיחוד בשמאל בין העבודה-גשר ומרצ, התראיין הבוקר (שלישי) יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, לגל"צ. הורוביץ כינה את מהלך האיחוד "רגע היסטורי", ותקף את מפלגת כחול לבן, אותה כינה "חסרת זהות", וכן את שר החינוך, הרב רפי פרץ, על התבטאויותיו בנוגע לקהילת הלהט"ב: "אני מתבייש שרפי פרץ הוא שר החינוך, צריך להעיף אותו משם לכל הרוחות".

"אני ממש חש בושה", תקף הורוביץ, שהוסיף: "כישראלי אני מתבייש שהבן אדם הזה הוא שר חינוך. כל רגע שהוא נשאר במשרד החינוך זה בושה למדינה, וצריך להעיף אותו משם לכל הרוחות. ואני שמח שלפחות אנחנו בשמאל עשינו צעד אתמול שיקרב את היום שבו אנשים כמו רפי פרץ לא יתקרבו למשרד החינוך".  

על האיחוד בשמאל, אמר יו"ר המחנה הדמוקרטי כי "אני מאוד מרוצה. מרצ והעבודה הן לא מפלגות מדף, והיית צריך לראות אתמול את ההתלהבות בקרב סטונדטים. זה דבר שאני עובד עליו כבר שנים, ואין לי ספק שעוד תהיה בשורה. דווקא מול כחול לבן, שהיא מפלגה חסרת זהות וכזו שיש בה אנשי ימין קיצוני, ברגע שהשמאל מתאחד אז אדם יודע שאם הוא רוצה מרכז-שמאל הוא צריך להצביע לנו".

כשנדרש לסוגיית היעדרו של נציג החברה הערבית בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת, ולביקורת שמתח ח"כ לשעבר עיסאווי פריג', ענה: "פריג' משובץ במקום ה-11, וזה קרה בגלל הריצ'רץ' שהיינו צריכים לעשות, ואין לי ספק שהמקום הזה ריאלי ושהוא יהיה חבר כנסת". 

בהתייחס לסוגיית סתיו שפיר, שנותרה מחוץ לרשימה המאוחדת, אמר: "אין לי כוונה להתכתש איתה. אני מעריך אותה, עבדנו ביחד. הצענו לה במסגרת המחנה הדמוקרטי, עוד לפני האיחוד, הצעה מכובדת והיא דחתה אותה, ובסוף עשינו את האיחוד עם מפלגת העבודה על סמך הרשימות הקיימות שלנו. למרות הריב המיותר הזה, צריך לשים את הדברים בצד ולהסתכל על המטרה הגדולה שהיא להתסכל על הגוש ולהחליף את השלטון. אין מקום לכל מיני מפלגות זעירות שסתם לוקחות קולות וזורקות אותם לפח". 

"כל אחד שיורד במקום משתמש במילים כאלה. כשאתה עושה מהלכים גדולים ומחבר גושים, אז זה מה שקורה. אני בבחירות האחרונות הייתי מספר 1 במחנה הדמוקרטי, ועכשיו אני מספר 3. אני חושב שנתתי דוגמה אישית, העדפתי את האינטרס של הגוש על פני האינטרס האישי שלי כמספר 1. המטרה המשותפת חשובה יותר מהמקום האישי שלי. כל אחד באיחוד הזה מבין את זה, וזה המחיר שצריך לעשות כשרוצים לעבוד יחד למען מטרה משותפת", הוסיף הורוביץ.