לאחר שנותר מחוץ לעשירייה הראשונה ברשימה המאוחדת עבודה-מרצ, עתר היום (שני) חה"כ לשעבר עיסאווי פריג' לבית הדין של מרצ, במטרה לבטל את שריונו של סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, ברשימה. גם חה"כ לשעבר, מוסי רז, שותף בעתירה. יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, ייאלץ להשיב לעתירה.

"חיסול השותפות היהודית-ערבית, באמצעות דחיקת מועמדותו של הנציג הערבי הבכיר למקום שאינו ריאלי, מחייב דיון מעמיק, והצבעה חוקתית, ואסור לעשותו בדרך של קבלת החלטה אגבית", נכתב בעתירה.

נוסף על השותפות היהודית-ערבית, העותרים מוחים גם על חוסר איזון מגדרי, כאשר בין שבעת הנציגים הראשונים של מרצ ברשימה המאוחדת ישנה אישה אחת בלבד (ח"כ תמר זנדברג). "מרצ היא נושאת הבשורה והיא גם המבקרת העיקרית של מפלגות שאינן מחוייבות לייצוג מגדרי מינמלי. ההצעה, כפי שהיא מובאת בפני ועידת מרצ מבקשת להביא בפני ציבור הבוחרים רשימה של מרצ, בה בשבעת המקומות הראשונים של מרצ יהיה ייצוג לאישה אחת בלבד!", נכתב.

כזכור, לאחר פרסום הרשימה אמש, מתח פריג' ביקורת על המהלך ואמר כי "מרצ נתנה סטירת לחי לחברה הערבית". הורוביץ הגיב לדבריו ואמר כי מיקומו ברשימה, המקום ה-11, הוא ריאלי בהחלט.