‏הרב חיים דרוקמן סירב להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי ולהחליף את השר רפי פרץ, זאת על רקע ניסיונות ראש הממשלה להביא לאיחוד בימין. דרוקמן מכהן כיום כראש ישיבת אור עציון וכיהן בעבר כחבר הכנסת וסגן שר הדתות מטעם המפד"ל.

איש התקשורת שמעון ריקלין דחה הצעת ראש הממשלה להצטרף לרשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות. "החרמות, והשנאות, והפילוגים. לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה של הבית היהודי", כתב ריקלין בטוויטר, "חבל שאין בכוחה של הציונות הדתית ללמוד מהשמאל להניח בצד את המחלוקות ולהתמקד במטרה המשותפת: ניצחון. ומכיוון שלא נראה לי שאני יכול לתרום, אעזור ככל יכולתי מהתקשורת. סדקים בקירות הבית. ואיש לא זז".


כזכור, אתמול נחתם בגוש הימין הסכם מפתיע לריצה משותפת בין יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, לבין יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'. זאת לאחר שהמשא ומתן בין מפלגתו של האחרון לבין הבית היהודי התפוצץ שלשום בלילה.
 על פי ההסכם, בנט יוביל את הרשימה, סמוטריץ' יהיה במקום השני, ובמקום השלישי תוצב שקד. 


מיד לאחר החתימה מיהרו בימין החדש לקרוא ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לחבור אליהם למפלגת ימין מאוחדת רחבה.
" זה יום גדול", מסר בנט. "איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי". 


שקד הוסיפה: "אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ' הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עמו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

סמוטריץ' בירך אף הוא ואמר: "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".