יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל ובכאן ב' להחלטתו לחבור ליו"ר הימין החדש, נפתלי בנט איילת שקד, ואמר כי "קיבלנו מבנט חופש הצבעה בענייני דת ומדינה. לא שיניתי את עמדותיי". 

בהתייחס לפיצוץ המשא ומתן עם הבית היהודי, אמר סמוטריץ' כי "הציונות הדתית היא לא כלבויניק של הפוליטיקה. אני מכבד את איתמר ואין לי בעיה עם דעותיו למרות ההבדלים בינינו. אבל בפוליטיקה 90% מההצלחה תלויים ביחסי עבודה. אין לנו מחלוקת באידיאולוגיה, אבל אם נשקיע 90% כדי להסתדר ו-10% בעשייה, אני לא מוכן להיות שם. למה שכן נצרף אותו?". 

"ראיתי את האלימות בבית היהודי", המשיך סמוטריץ'. "אתה חושב שזה עושה חשק ללכת איתם? להצביע להם? אתה רואה את ההתנהלות ואומר לעצמך: תגיד לי, לאן אתה נכנס?".


עם זאת, הוא הדגיש כי "אם הרב רפי רוצה להצטרף לפי האווירה שלנו במפלגה ובדינמיקה בינינו הוא מוזמן. לא הייתי שמח לראות את מפד"ל ההיסטורית נמחקת מהמפה הפוליטית בביזיון".

על האיחוד בין העבודה-גשר ומרצ, הוסיף שר התחבורה: "שים לב שהחיבור בשמאל קטן מסך חלקיו, מי אמר שכולם באותו סל זה נכון? אם הרב רפי ואיתמר נמצאים בסכנה לא לעבור - תשאל אותם למה הם רצים כשהם בסכנה".

כשנשאל על הדיווח לפיו רה"מ איים לפטר את שר הביטחון אם לא יתאחד עם מפלגה מימין לליכוד, אמר: "לא מכיר איום כזה, לא עליי ולא על בנט. מקשיבים לנתניהו ומותר לו לייעץ, אבל אין לו זכות לכפות עלינו לייצר את ההזדמנויות הפוליטיות שלו".