לקראת הדיון בחסינות: על רקע הדרישה של מפלגת כחול לבן לכנס לאלתר את מליאת הכנסת, ואחרי שראשי מפלגות הימין הוציאו מכתב עם הדרישה להימנע מכינוס המליאה, עיני שני הצדדים נשואות כעת ללשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שטרם השמיע את עמדתו: האם ייענה לדרישת חבריו לגוש הימין ויעצור את הליך הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון פרסם את חוות דעתו, שלפיה אין בסמכות יו"ר הכנסת להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, בכחול לבן מותחים ביקורת חריפה על אדלשטיין וטוענים כי הוא מתנהל "באופן לא ממלכתי ועל בסיס מניעים פוליטיים". 

עו"ד אייל ינון. צילום: מרק ישראל סלם
עו"ד אייל ינון. צילום: מרק ישראל סלם


ההערכות במערכת הפוליטית הן שמליאת הכנסת תכונס באחד מימי השבוע הבא. על פי התקנון, על יו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת "בתוך פרק זמן סביר". בליכוד ובימין מנמקים את דרישתם שלא לאפשר כלל את כינוס המליאה עד לכינון הכנסת הבאה בכך ש"בתקופת הבחירות זה יהפוך לאירוע פוליטי". 

אם וכאשר תכונס המליאה הפעם, ההצבעה היחידה שתתקיים בה תהיה על הרכב ועדת הכנסת. כדי שההרכב יאושר והוועדה תקום ותתחיל לעבוד, דרוש רוב רגיל בהצבעה. כשתקום ועדת הכנסת, תחילה היא תדון בבקשת החסינות של השר לשעבר ח"כ חיים כץ (הליכוד), ורק לאחר מכן תעבור לבקשת ראש הממשלה נתניהו. להערכת גורמים בכנסת, גם לאחר הקמת הוועדה הדיונים לא צפויים להתחיל מיד: קודם יהיה על הוועדה לגבש ולאשר את לו"ז ישיבותיה, בתיאום עם פרקליטיהם של מבקשי החסינות.