ח"כ אופיר כץ הכריז הערב (שבת) כי יעתור בשבוע הקרוב בשם הליכוד לוועדת הבחירות, בדרישה לפסול את ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) מהתמודדות בבחירות בשל תמיכה בטרוריסטים.

"חברת הכנסת יזבק, תומכת באופן סיסטמטי לאורך שנים בטרוריסטים ובמרגלים אשר ביצעו פשעים נוראיים כלפי מדינת ישראל ותושביה. אין מקום בכנסת ישראל למי שתומכת ברוצח משפחות שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 עם כת של רובה, במרגלים לטובת ארגון הטרור חיזבאללה ובמחבלים שיורים לעבר אזרחים. החובה המוסרית שלנו היא להדיח את היבא יזבק ולא לאפשר לאנשים כאלו לייצג את מדינת ישראל", נכתב בעתירה.

ישראל ביתנו הודיעה עוד לפני הליכוד כי תדרוש את פסילתה של יזבק. . גם כחול לבן הודיעה כי תתמוך בפסילה, ועל כן צפוי לה רוב במליאת ועדת הבחירות המרכזית.

שותפה של יזבק לרשימה, ח"כ אחמד טיבי, הגיב לתמיכת כחול לבן בבקשת הפסילה: "תמיכה אפשרית של כחול לבן בפסילתה של ח"כ יזבק תהיה התפתחות חמורה ושלילית ותהווה עקיפה של הליכוד מימין.כל הטענות שהושמעו נגד חכ יזבק נדחו ע׳י ועדת הבחירות המרכזית אז וגם הושמעו בעליון".

אם מליאת ועדת הבחירות מחליטה לפסול מועמד מהתמודדות בבחירות לכנסת, ההחלטה טעונה אישור של בית המשפט העליון, וזאת בניגוד להחלטה לפסול רשימה, עליה צריכה האחרונה לערער בכדי שבית המשפט ידון בעניינה.