ח"כ איציק שמולי (עבודה-גשר-מרצ) הודיע הערב (שבת) על כוונתו לעתור לוועדת הבחירות המרכזית, ולבקש את פסילת מפלגת "צדק משפטי" בראשות לריסה עמיר-טרימבובלר, אשת רוצח ראש הממשלה – יגאל עמיר.

״20 שנה לאחר שאושר בכנסת "חוק יגאל עמיר" נכנסת אליה ברגל גסה לריסה טרימבובלר-עמיר ורושמת מפלגה לשחרורו. צלם בהיכל ומעשה תועבה בדמוקרטיה. תצהיר שקר, קביעת מטרות פיקטיביות והסתרת עדויות עבר שמוכיחות את תמיכתה והצדקתה את הרצח הספיקו כדי להתל ברשם המפלגות ולהכניסה אל רשימת המועמדים לכנסת", כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו.

"אסור שהכתם הזה ידבק בכתלי הבית ובכוונתי לעתור לפסילתה כדי להסירו. לא מזמן נחשף כיצד הרוצח השפל והנתעב בכבודו ובעצמו פועל מתוך כותלי הכלא על הקמת הרשימה וגיוס מועמדים לשורותיה. אמת, טיבה של הדמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע, אבל אין היא חייבת לסוכך על מי שירה שלוש יריות בגבה", הוסיף.

כזכור, עמיר הגישה השבוע את רשימתה "משפט וצדק" בפני ועדת הבחירות המרכזית. בחמשת המקומות הראשונים במפלגה הוצבו לריסה עמיר, הרב משה נניקשבילי, ליזה יודין, אברהם שיינמן ושאול פרץ. במקום השישי ברשימה הוצבה אמו של יגאל עמיר, גאולה עמיר.

בעת הגשת הרשימה אמרה ליו"ר הועדה, השופט ניל הנדל: "דורשים משפט חוזר ליגאל עמיר, הפוליטיקאים דואגים רק לעצמם. אנחנו בעזרת השם נעשה ונצליח". היא עזבה את הכנסת כשעיתונאים דולקים אחריה אך היא סרבה לענות לתקשורת ואמרה לעיתונאים "סבלנות". כאשר נשאלה האם בעלה תומך בה אמרה: "זו מפלגה שלנו".

אם מליאת ועדת הבחירות מחליטה לפסול מועמד מהתמודדות בבחירות לכנסת, ההחלטה טעונה אישור של בית המשפט העליון, וזאת בניגוד להחלטה לפסול רשימה, עליה צריכה האחרונה לערער בכדי שבית המשפט ידון בעניינה.