החלטתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לכנס את מליאת הכנסת לדיון בחסינות ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, עוררה סערה במערכת הפוליטית, משני צדי המפה. מקורבי רה"מ אמרו בתגובה להחלטה כי "עצוב לראות כיצד אדלשטיין נופל למלכודת של השמאל, הוא מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו, לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו יו״ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך".

עוד אמרו כי "החלטתו קובעת דה פאקטו שענייניו של רה"מ יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי כפי שהחוק דורש. ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת - זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם "רק לא ביבי", השנייה - הם בונים על עתירה לביהמ"ש שיקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל שכן ידוע לכל שביהמ"ש לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן. אין חולק שהכל בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לרה"מ, לימין ולמדינה כולה, עוד לא מאוחר לתקן".

חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי, תקף אף הוא את אדלשטיין וכתב בטוויטר כי "יו"ר הכנסת קיבל החלטה מוטעית. הוא העדיף חו"ד של יועמ"ש על פני נוהג בכנסת בעל מעמד משפטי מחייב. ההחלטה תמוהה אף יותר ביחס לניגוד העניינים החמור של היועמ"ש התלוי ועומד בבג"צ. ברור שמפלגה שאין לה כלום מלבד "רק לא ביבי" תהרוס הכל לטובת קמפיין בשווי עשרות מיליוני שקלים על חשבון הכנסת".

מנגד בכחול לבן אמרו כי "נתניהו מפעיל כל לחץ אפשרי בניסיון למנוע את הדיון בבקשת החסינות אבל למרות מאמצי העיכוב - דיוני החסינות יחלו בשבוע הבא, יתנהלו בענייניות ובהוגנות ויסתיימו לפני הבחירות".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הגיב ואמר כי "נתניהו ביקש דיון בחסינות- נתניהו יקבל. נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו . חייבים להתקדם.