לאחר "מלחמת ההצהרות" בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאורך היום (שלישי), נתניהו מתכוון להביא בשבוע הבא למליאת הכנסת הצעת חוק ממשלתית לסיפוח הבקעה.

כזכור, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הצהיר היום כי יפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות. "זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפיכך, לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית", אמר גנץ ביישוב ורד יריחו בתום בסיור שערך עם ח"כ משה יעלון במועצה האזורית מגילות ים המלח. כזכור, גם ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי יחיל ריבונות בבקעה לפני הבחירות הקודמות.

עוד הוסיף: "עד אז נדאג לפתח את המרחב הזה. חייבים להתקדם, אסור שיקרו מקרים נוספים כמו אובדן צופר ונהריים, תופעה חמורה שהתרחשה בעיקר בגלל הזנחה מדינית מתמשכת שבינינו לבין ירדן. אנחנו נדאג לפתח את בקעת הירדן, את התשתיות החקלאיות, את ההתיישבות, תשתיות התיירות, התשתית הפיזית במקום הזה. היינו עכשיו בביקור במועצה, ניכר שיש הרבה מה לעשות. חייבים להתקדם ואנחנו נתקדם". 

גנץ נשאל לגבי כוונת האמריקאים לפרסם את תוכנית המאה ואמר: "אני מקווה שהנשיא טראמפ יקדים ויפרסם את התוכנית.
עברו מספר שבועות. במזה"ת קורים הרבה דברים דרמטיים, אני מצפה לפרסום התוכנית".

נתניהו: "למה לחכות לאחר הבחירות"

ראש הממשלה נתניהו ענה לגנץ ואמר כי ניתן להחיל ריבונות עוד לפני הבחירות. "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". גנץ ענה לנתניהו בציוץ בטוויטר: "ביבי, קודם נדון בחסינות, אחר כך ננהל את החלת הריבונות".

ראש הממשלה פרסם בנוסף ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בוא ענה ליו"ר כחול לבן: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

בתוך כך, שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים סיור במועצה האזורית בנימין, בו התייחס לדברי ראש הממשלה הפלסטיני וציין כי "ישראל תחיל ריבונות על כל שטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן. במהלך הסיור פגש בנט את ראש מועצת בית אל, שי אלון, ביקר באתר בנייה של יחידות דיור חדשות, במרכז ההפעלה של היישוב ובישיבה התיכונית בבית אל.

בנט בבקעת הירדן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בנט בבקעת הירדן. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

״הבוקר הכריז ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית על מערכה לתפיסת שטחי C. עד היום, כל העניין הזה היה במעמד צד אחד, הפלסטינים עלו לזירה ואנחנו לא. זה נגמר", אמר בנט, "אנחנו במערכה על שטחי ארץ ישראל. מדינת ישראל היא לא באו"ם, היא צד למערכה. אנחנו נתפוס את השטחים של ארץ ישראל, ניישב בהם את אזרחי מדינת ישראל, נבלום את הבנייה הפלסטינית". 

עוד הוסיף כי "בשנים האחרונות אנחנו נמצאים בקרב בלימה. התקופה הקרובה היא מעבר מבלימה להכרעה, להחלת הריבונות על שטחי C שבארץ ישראל, שביהודה ושומרון. זו המשימה, ואפשר לעשות את זה בשנה הקרובה, לפרוץ את ההקפאה הזאת של 52 שנים שבהן שלא החלנו את החוק אפילו על סנטימטר אחד. ביהודה ושומרון, בבקעת הירדן, בשומרון, ביהודה - אנחנו נחיל ריבונות״.

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדול ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו לנתניהו וגנץ וכתב כי "החוק לסיפוח בקעת הירדן הוגש על ידי סיעת ״ישראל ביתנו״ ב- 2 בדצמבר 2019 ולכן הפולמוס בין נתניהו לגנץ היום זה בגדר דיאלוג בין שני מנחים בתכנית הרדיו 'הכל דיבורים'"