ביקורת בשמאל בעקבות הצהרת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יפעל להחלת ריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות. בעבודה מרצ השמיעו דברים חריפים נגד ההצהרה. מספר 2 במפלגה, ניצן הורוביץ, כתב בתגובה: "גם גנץ במספחים... אם זו התשובה של כחול-לבן לספין החלול של הימין - זה מעיד על חוסר ביטחון. ואם זו אכן הכוונה, לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר - זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצוין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש בכחול-לבן".

יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ, התייחס גם הוא לכוונתו של גנץ לפעול לאחר הבחירות לסיפוח בקעת הירדן. ״אני מצפה מכחול לבן שלא להגרר לסדר היום שכופה הימין הקיצוני בהובלת סמוטריץ. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו״מ ומהסדר כולל, תוך שימת דגש על סידורי הבטחון החיוניים של ישראל. אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אינספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות, אמר פרץ.

ח״כ תמר זנדברג אמרה כי ״בשביל ממשלת סיפוח מסוכנת שתבעיר את המזרח התיכון יש לנו את בנט וסמוטריץ׳. הניסיון של גנץ לעקוף מימין אפילו את השוליים עלול להיגמר בתאונה נוראית למדינת ישראל כולה. השאלה אם גנץ יילך בדרך הזו או בדרך של שינוי ותקווה תלויה בשותפים שלו. אנחנו מתחייבים לשמור על גנץ בנתיב הנכון״.


יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר על הצהרת יו"ר כחול לבן: "גנץ, לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

כאמור, בסיור שערך בבקעה אמר גנץ כי יפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן לאחר הבחירות. "זה הביקור השני אולי השלישי שלנו בבקעת הירדן ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי. ממשלות שדנו בעבר על להחזיר אותה עשו טעות אסטרטגית בטחונית חמורה. אנחנו רואים את חבל הארץ הזה כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לפיכך, לאחר הבחירות אנחנו נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית", אמר גנץ ביישוב ורד יריחו בתום בסיור שערך עם ח"כ משה יעלון במועצה האזורית מגילות ים המלח.