יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת על רקע הצהרותיו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן. "אדוני ראש הממשלה עכשיו ברור יותר מאי פעם שאין לך שום קשר לא לימין ולא לשמאל. בקעת הירדן מעניינת אותך כקליפת השום. הדבר היחיד שמעניין אותך זו חסינות. אבל, מעבר לחסינות ולכל הספינים יש כאן מדינה. אתה מכהן כראש ממשלה ברצף משנת 2009, ומשום מה למעלה מעשור לא שמעתי אותך מדבר כל כך הרבה על להחיל ריבונות על בקעת הירדן, שלא נאמר עושה פעולה כלשהי. יתרה מזאת ב-2 בדצמבר 2019 "ישראל ביתנו" הגישה הצעת חוק בנושא וניסתה לקדם אותה בכנסת ה-22. מי שדאג לסכל ו"לתקוע" את החוק היו הליכוד וכחול לבן ביחד", כתב ליברמן בפייסבוק.

עוד הוסיף ליברמן: "המהלך שלך כל כך שקוף וציני, שאף אחד לא מאמין שבקעת הירדן באמת מעניינת אותך. זו הסחת דעת נטו מהדיון על החסינות, הדבר היחיד שבאמת מעניין אותך. אם החלת הריבונות כל כך חשובה ודחופה לך יש לי הצעה בשבילך: או שתעשה העתק הדבק לחוק שהגישה "ישראל ביתנו" ותעביר אותו ביום אחד בשלוש קריאות, כפי שמנחם בגין ז״ל העביר בזמנו את חוק רמת הגולן, או אם זה ממש דחוף לך, תעביר בצו ממשלתי באשרור הכנסת. באותה ההזדמנות אני קורא לך להחיל ריבונות גם על מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב ואריאל, ואולי סוף סוף תפנה גם את חאן אל-אחמר וסוסיא. העברת החוק רק בקריאה ראשונה זה לא יותר מספין זול".

כזכור, יו"ר כחול לבן בני גנץ הצהיר אתמול על כוונתו לספח את בקעת הירדן "בתיאום עם הקהילה הבינלאומית", ואותגר מיד מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא לו: "למה לחכות לאחר הבחירות, למה לא עכשיו?". גנץ סייר במועצה האזורית מגילות־צפון ים המלח בבקעת הירדן, בליווי בכירי תלם - משה (בוגי) יעלון ויועז הנדל - האגף הניצי במפלגתו. "זה הביקור השני, אולי השלישי שלנו, בבקעת הירדן, ואנחנו חוזרים וקובעים שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל בכל תרחיש עתידי", אמר גנץ, "נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן, נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית". הדברים עוררו סערה בתוך מפלגתו של גנץ, והוא נאלץ להבהיר בהמשך כי לא התכוון לסיפוח חד־צדדי. הדבר גרר גם עימות מילולי ברשת בין גנץ לנתניהו, שכתב לו: "אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת. 
אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". גנץ לא נשאר חייב והשיב לו בטוויטר: "‏ביבי, קודם נדון בחסינות. אחר כך ננהל את החלת הריבונות". עוד במהלך הסיור הביע גנץ תקווה שנשיא ארה"ב טראמפ יקדים את פרסום תוכנית "מאה הימים" לפתרון הסכסוך במזרח התיכון, אף שעד כה התנגד לכך, בטענה שהדבר יסייע לנתניהו בבחירות.

יו"ר מפלגת העבודה־גשר־מרצ ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה: "אסור לכחול לבן ליפול למלכודות הימין. זו רק אחת מתוך אין־ספור מלכודות נוספות שיגיעו במערכת הבחירות. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו"מ ומהסדר כולל". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב: "לאזרחי המדינה מגיעה תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ולשלום".

כזכור, שלשום בערב שיגר שר התחבורה וחבר הקבינט ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב לראש הממשלה בבקשה לנצל את כינוס המליאה בשבוע הבא, שנועד להקמת ועדת החסינות, לטובת החלת ריבונות בבקעת הירדן, כדי לגרום מבוכה ל"כחול לבן".
בתוך כך, השיק אמש ראש הממשלה את קמפיין הבחירות של הליכוד. לאחר שסקר את הישגי ממשלתו, המשיך את דבריו בהתייחסות לכחול לבן ולגנץ, העומד בראשה: "הם שמאל, זו לא בושה. תהיו אתם, תפסיקו להסתתר. בזמן הקרוב אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח. 

ללא דיחוי ובלי שום וטו של אחמד טיבי. לא רק שלא נעקור אף יישוב, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות, גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וכל שאר היישובים, בלי יוצא מהכלל". "היום גנץ אמר סוף סוף שהוא תומך ביוזמתי בהחלת הריבונות. אני מאוד שמחתי על כך. לא עברו כמה שעות והוא כבר הספיק לחזור בו. כנראה קיבל טלפון מטיבי או מגרמן, או ממישהו אחר שסייר שם, קוראים לו יאיר לפיד".