סיעות הקואליציה החליטו היום (ראשון) להחרים את כינוס מליאת הכנסת וההצבעה על הקמת ועדת הכנסת, המיועדת לדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשלישי הקרוב. ההצעה להחרים הייתה של יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר.

נכון לעכשיו יוזמת החרם נוגעת רק לכינוס המליאה, אך בגוש הימין שוקלים להחרים גם את דיוני ועדת הכנסת עצמם, במידה ויתקיימו השבוע. בין כל סיעות בלוק ה-55, רק בש"ס מאשרים כי סיעתם תחרים את כינוס המליאה. בימינה וביהדות התורה לפי שעה לא מגיבים.

"הקואליציה לא תשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת. האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן. התנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'", צייץ זוהר בטוויטר.

מכחול לבן נמסר בתגובה להחלטת הליכוד שלא להשתתף בדיון בבקשת החסינות: "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה הגיב: "נתניהו לא יבוא להסרת החסינות אבל הסרת החסינות תבוא אליו. נוודא שהמושחת יעמוד לדין על פשעיו".

ח״כ תמר זנדברג (עבודה-גשר-מרצ) על ההחלטה: ״ההחלטה של הקואליציה להחרים את דיוני החסינות היא הודאה באשמה שנתניהו מעמיד את כנסת ישראל בפני הליך בזוי. טוב יעשה אם יחסוך זאת מכולנו ופשוט יסיר את בקשת החסינות שלו״.

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) הגיבה להחלטה: "ההחלטה הזו היא רק עוד סממן בדפוס שאימץ ראש הממשלה וחילחל למעמקי הליכוד; כשהדמוקרטיה מפריעה, הם פשוט שוברים את הכלים ולא משחקים. נתניהו ביקש דיון בחסינות- נתניהו יקבל. שום מחאה פרובוקטיבית או החרמה של הדיון לא תשנה את התוצאה".

כזכור, בשבוע שעבר החליט יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לאשר את כינוס המליאה עוד לפני הבחירות, למרות לחץ כבד שהופעל עליו במפלגתו. ח"כ אבי ניסנקורן, שיעמוד בראש הוועדה, החליט להביא לאישור במליאה את הרכבה של הוועדה כבר ביום שלישי, כדי שניתן יהיה לפתוח בדיוני החסינות למחרת, או לכל המאוחר ביום חמישי.

גם ללא יוזמת החרם, למחנה התומכים בהקמת הוועדה צפוי ניצחון, לאחר שאביגדור ליברמן הודיע כי מפלגתו, ישראל ביתנו, תצביע בעד הקמת הוועדה, ויחד עם מחנה המרכז-שמאל עומדת כמות התומכים על 65.