יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח״כ עמיר פרץ, התארח הבוקר (שבת) בשבתרבות בתל אביב בהנחיית נורית קנטי ותקף את ראש הממשלה: ״נתניהו תוקף את אבו מאזן על דבריו ומכיל את סינואר על טיליו, אני מעדיף ירי של מילים מאשר ירי של טילים. חידוש התהליך המדיני לשלום עם הרשות הפלסטינית על בסיס חזון שתי המדינות לשני עמים היא הדרך היחידה לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית בגבולות בטוחים. מוכרחים לנהל הידברות מתוך תפיסה איזורית כדי לבנות ציר שלנו, עם מדינות ערב המתונות מול הציר הקיצוני בהנהגת איראן״.

פרץ תקף את כחול לבן: ״במקום לנהל את סדר היום, הם בורחים מאחריות ונגררים לתוכו. אנחנו נתמוך בגנץ כמחליף לנתניהו אבל כדי להחליף את המדיניות שלו, העבודה גשר מרצ צריכה להיות גדולה, אחרת אנו עלולים לקבל ממשלת גנץ יחד עם הליכוד ועם בנט״.

עמיר פרץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עמיר פרץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על סעיף 13 בתכנית טראמפ אמר: ״אין דבר מסוכן יותר מאשר שיח על טרנספר לאזרחי ישראל הערבים. אנחנו כיהודים המפוזרים כמיעוט במדינות התפוצה השונות, לא יכולים לתת לגיטימציה לשיח הטומן בחובו פגיעה בזכויות מיעוטים על רקע דתם״.

"תוכנית טראמפ היא תוכנית מילוט עבור נתניהו מהבעיות האמיתיות"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום באירוע שבת אקטואליה ברמת גן: "מבחינת נתניהו תוכנית טראמפ זו תוכנית מילוט מהבעיות האמיתיות העומדות על סדר היום: קריסת מערכת הבריאות, הגירעון בתקציב, הכפייה הדתית והכניעה לחמאס. ההצבעה ב-2 במרץ היא לא הכרעה בין גנץ לנתניהו - היא הכרעה בנושא אחד: סדר עדיפויות נכון של הממשלה הבאה. זאת הכרעה בין שתי אלטרנטיבות: בין משרד הבריאות וחיילים לבין ישיבות ואברכים".