פגיעה בפרטיות הבוחרים? אפליקציית "אלקטור" הינה אפליקציה אשר ייעודה לאסוף ולנטר פרטיהם של בוחרים פוטנציאליים לשימוש המפלגות. האלגוריתם שלה יוצר פרופיל פוליטי עשיר ומפורט לכל משתמש, ומקל על המפלגות את הליך ברירת המצביע הפוטנציאלי, והזרמת מסרים רלוונטיים למתאימים.

מומחה אבטחת המידע רן בר זיק, טוען בראיון שהעניק ל"חדשות 12" כי מצא דרך גישה פשוטה לקובץ מסד הנתונים באפליקציה. הקובץ מכיל מידע על למעלה משישה מליון בעלי זכות בחירה בישראל, כולל בכירים במערכת הבטחון, ואף פרטיו של ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו. בין הפרטים המזהים ניתן למצוא מספר תעודת זהות, כתובת, מין, מספרי טלפון ועוד.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "סוכל ניסיון לחבל במאמצים לגייס את מצביעי הליכוד להצביע בבחירות. בעקבות כך, האבטחה על פעילות האתרים תוגברה. יודגש כי מדובר בספק תוכנה חיצוני הנותן שירותים למפלגות רבות".

תהילה שוורץ אלטשולר, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה מסרה: "כשהמדינה נותנת למפלגות גישה למידע הכי רגיש עלינו, ללא כל בקרה על אבטחתו, דליפת המידע הזה היא רק ענין של זמן. המפלגות יכולות לעשות שימוש במידע כדי להפעיל עלינו כבוחרים מניפולציות כפי שלא היה מעולם. מי שמזלזל בזכות לפרטיות ורוצה לעשות עלינו מניפולציות באמצעות דאטה, יסכן את ביטחון המדינה". עוד הוסיפה: "כשמאגר כזה דולף החוצה, הוא יכול לייצר מנוף השפעה אדיר עבור מדינות שיש להן אינטרסים גיאופוליטיים באזורינו. כך שקמפיין הבחירות הבא יהיה כחול לבן מול פוטין ולא כחול לבן מול הליכוד. הגישה למאגרים כאלה על ידי מדינות זרות, כמו למשל רוסיה, עלולה לאפשר התערבות בבחירות הנוכחיות ואלה הבאות- תוך יצירת חוסר אמון בשיטה הדמוקרטית והרחבת הפילוג בין קבוצות בחברה הישראלית".