מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לכנס פגרה מיוחד בנושא "הטרור הבלתי פוסק מרצועת עזה ויכולת ההרתעה של מדינת ישראל", לפי דרישת 25 חברי כנסת מכחול לבן. בדיון נשאו דברים יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ וחברי הכנסת ניצן הורוביץ ועמיר פרץ, וכן שר הביטחון נפתלי בנט, שאחראי על תגובת הממשלה.  

הרקע לדיון, הוא כאמור התגברות טרור הבלונים מרצועת עזה וירי הרקטות והפצמ"רים לעבר יישובי העוטף. בשבוע שעבר תקף גנץ את ראש הממשלה בנמין נתניהו, על רקע הדרישה להחיל ריבונות בבקעת הירדן וביו"ש לאור פרסום עסקת המאה של הנשיא טראמפ. "אני מציע לנתניהו להחיל ריבונות קודם כל בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה", אמר גנץ באירוע בחירות בנתניה. "אני הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף בחריפות את רה"מ נתניהו במהלך הדיון, והטיל עליו את האשמה בהסלמה בדרום. "בזמן שאנחנו יושבים פה, ילדים נכנסים לחרדה בדרום", פתח גנץ. "הכיסא הריק של רה"מ והנאשם נתניהו הוא משל לתפקידו בעת הזו. נתניהו - בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה. מדי לילה ויום", הוסיף. 

בהמשך פנה גנץ ישירות לרה"מ נתניהו ואמר: "אתה מטייל בעולם ומחתים דרכונים, מבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שאתה מתנתק מהמציאות, כי הצבע האדום לא באמת מזיז לך. הנפילות היחידות שאתה מכיר זה הספינים שלך שאיש לא קונה. הסיוט היחיד שלך בלילה, אולי בצדק, הוא מפני משפטך שהולך ומתקרב".

בעת שעלה שר הביטחון, נפתלי בנט, לשאת דברים, להשיב לטענות בשם הממשלה, עזבו חברי כחול לבן את האולם. השר בנט הגיב בחריפות ופתח את דבריו כך: "ראינו מחזה שעוד לא ראיתי, עומד ראש מפלגה שתוקף את שר הביטחון ובורח. בני גנץ ובוגי יעלון בורחים מהמליאה, לאחר שהיו חלק מהכישלון של המנהרות מעזה לישראל, והם בורחים, כמה קל. במשך 50 יום במהלך המבצע, לא ידעתם לטפל במנהרות- אז אתם תטפלו בבלונים? אני קורא לגנץ ובוגי יעלון , אל תברחו. אני נמצא בתפקיד 10 שבועות. אחרי 20 שנה של כשלונות שלכם וגם של אחרים-  נטפל גם בבלונים. בכל הכבוד, קצת ענווה". 

בהמשך הוסיף, תוך שהוא קורא פרוטוקול של שיחה בקבינט במהלך מבצע צוק איתן: "אתם לא מתביישים כשאתם בורחים מכאן? גנץ אמר אז, במהלך צוק איתן, תקשיבו לזה טוב, מעזה יש איום התקפי אבל הוא לא מתקפתי. יש להם עשרות מנהרות, ואנחנו יודעים על מספר מנהרות אחרות, אבל לא מוצאים אותן. אני לא יודע מה להבין מהמשפט הזה. ואז אמר גנץ את המשפט האלמותי הבא- אין למנהרות משמעות, כלומר הן לא ביג דיל".

"אין לכם סיי והשפעה. לנו, נציגים מהציונות הדתית, יש השפעה בקבינט, אנחנו מביאים תוצאות. יש שר ביטחון עם כיפה. יש שרת משפטים מהציונות הדתית. עד לפני עשור היה פה רה"מ שדיבר על נאום בר אילן ושתי מדינות - אנחנו בלמנו את זה. מסתערים על הציונות הדתית כי הם רוצים לעצור אותנו", הוסיף בנט.

חברי הכנסת מכחול לבן עוזבים את העולם כשעולה השר בנט לנאום (צילום מסך מערוץ הכנסת)
חברי הכנסת מכחול לבן עוזבים את העולם כשעולה השר בנט לנאום (צילום מסך מערוץ הכנסת)

בתגובה לסערה בכנסת, פרסמה תנועת ימינה תגובה: "מימינה נמסר: בושה וחרפה! כמו שברחו מטיפול במנהרות חמאס בצוק איתן, ברחו עכשיו בוגי וגנץ מהמליאה. כרגיל אנשי כחול לבן מתנהגים בצביעות. מזמנים דיון מיוחד בכנסת ונוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר. לכחול לבן אין מה להציע מלבד בריחה ונסיגה. אסור לתת למי שתומכים בהקמת מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל להנהיג את המדינה".