ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר היום (שני) בבקעת הירדן, והבהיר כי הריבונות תוחל על הבקעה בהסכמה עם ארה"ב: "טראמפ אמר שהוא יכיר בהחלת הריבונות בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובכל היישובים ביהודה ושומרון. זה לא תלוי בהסכמת הפלסטינים - אנחנו עוסקים כרגע במיפוי". 

מוקדם יותר כחול לבן קיימה ישיבת סיעה מיוחדת בעוטף עזה, במהלכה תקף יו"ר המפלגה, בני גנץ, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "נתניהו מתנהל בהססנות ופחדנות". מלבד זאת, הוא הצהיר כי "יש לחתור לשלום, אבל לא במחיר של השפלה לאומית והפקרות ביטחונית". 

"צריך להגיד ביושר שנתיים עברו מאז החלה ההידרדרות הביטחונית הגדולה בגבול עם עזה", אמר גנץ בפתח דבריו, והוסיף: "שנתיים שבהם תושבי הדרום, חיים בפחד. שנתיים שהגיעו אחרי שלוש וחצי שנות שקט ושגשוג. מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת. בזמן הזה נתניהו עסוק בכל ספין אפשרי חוץ מאשר בחייהם של אזרחי ישראל. משוטט בעולם, ומפזר הבטחות ותמונות. כשכאן בבית - עוטף עזה הופך לחוטף עזה. אז אני מבקש להזכיר, כי האזור הזה, עוטף עזה הוא חלק מעוטף ישראל". 

בהמשך דבריו הוסיף יו"ר כחול לבן כי "כמדינאים עלינו לחתור לשלום ולהרחיק את המלחמה באמצעים מדיניים ככל שרק שניתן, אבל לא במחיר של השפלה לאומית ולא במחיר של הפקרות בטחונית. ולכן גם היום, יש שתי אופציות - הסדרה שכוללת את השבת הנעדרים שלנו לביתם, או הכרעה צבאית. בכדי להכריע יידרש גם מחיר כואב גם מצידנו, ולצערי נתניהו מדרדר אותנו לשם מתוך הססנות ובפחדנות שמאפיינת את הפעולות שלו לאחרונה". 

"מי כמוני יודע את מחיר המלחמה, ואעשה הכל כדי להימנע ממנה", המשיך גנץ, "אבל לא במחיר של שיבוש כולל, מתמשך ורציף של חיי האזרחים בדרום הארץ. לא על גבם של אלפי ילדים שגדלים עם תסמינים של פוסט טראומה".

את דבריו חתם באומרו כי "מנהיגות היא לא רק הישרדות, אלא מחשבה קדימה ורחוק. מחשבה ועשייה שמתבססת על דוגמה אישית בלתי מתפשרת. לעשות מעשים אסטרטגיים שישרתו את הדורות הבאים. האמנה שהכנתם היא מצוינת, מקפלת מאחוריה עשייה רבה וברוכה ואני ואנחנו מתכוונים ליישם אותה".