גוברים הקולות הקוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתייצב לעימות טלוויזיוני מול יריבו מכחול לבן, בני גנץ. פרופ' קמיל פוקס, פרופסור אמריטוס לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב וסוקר חדשות 13, התייחס לנושא בשיחה עם מעריב אונליין, ואמר כי לדעתו גנץ צריך להימנע מעימות שכזה.

"אני מסתכל על היכולות הטלוויזיוניות של נתניהו ושל גנץ, ואני סבור שגנץ לא צריך ללכת לעימות", הבהיר הסוקר הוותיק, שהוסיף: "נזכיר כי העימות שהתקיים בזמנו בין נתניהו לבין שמעון פרס, היה מאוד לא מוצלח לאחרון. נתניהו הצליח היטב להתנהל מול המצלמה, להתכונן היטב ויחד עם זאת – להיות ספונטני".

אתמול קרא יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, לראש הממשלה להתייצב לעימות המדובר. במהלך ישיבת סיעת הליכוד טען זוהר כי עימות שכזה יכול להוביל לשינוי במציאות הפוליטית ולפתרון הפלונטר הפוליטי שלא מאפשר הקמת ממשלה. 

 

כזכור, הפעם האחרונה שבה נערך עימות טלוויזיוני רשמי בישראל הייתה בשנת 1999, כאשר ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, התמודד מול יו"ר מפלגת המרכז, איציק מרדכי. מי שהנחה את העימות היה העיתונאי ניסים משעל. בתודעה הציבורית זכור העימות בעקבות פנייתו של מרדכי לנתניהו 'תסתכל לי בעיניים', והימנעותו לכאורה של נתניהו מכך, מה שהוביל לתחושה באווירה הציבורית כי המנצח בעימות היה מרדכי.

לדעת רבים, תוצאות העימות המדובר היו בעלות תרומה משמעותית להפסדו של נתניהו בבחירות, כאשר מי שנבחר לראשות הממשלה היה בכל המועמד שלא השתתף בדיון, יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק. חלק ניכר מהפרשנים סבור כי אותו הפסד עדיין משפיע עלה חוסר רצונו של נתניהו, הנחשב לאשף תקשורתי, לקחת חלק בעימותים מסוג זה, על אף יתרונו הברור לכאורה על פני יריבו גנץ. במהלך מרץ האחרון התפרסמו דיווחים על כך שנתניהו שוקל בחיוב אפשרות של עימות מול גנץ. יו"ר כחול לבן התבטא בנושא ואמר כי הוא מוכן להתעמת עם נתניהו "בכל מקום".