"ללכת לראש התמנון": אחרי ארבעה חודשי שתיקה, שר הביטחון ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הגיע לדבר על מינוי לתפקיד, על יחסיו עם נתניהו ועל התנאים החדשים שנוצרו במפה הביטחונית: "לא אתייחס לתקיפות המיוחסות בסוריה, מדיניות העמימות חשובה בימים אלה, אבל אפשר לומר שיש שינוי בגישה של ישראל כלפי האירועים האלה. משך עשרות שנים, יש תמנון איראני ששולח זרועות ללבנון ולחמאס על מנת להכות בנו, ואנו שולחים את חיילנו להילחם בהם. זו לא אסטרגטיה נכונה, אנחנו צריכים ללכת לראש התמנון, להתיש אותו, כדי לייבש את זרועותיו", אמר ב"פגוש את העיתונות" הערב (שבת).

"מאז שנכנסתי לתפקיד, יש הרבה פחות משלוחי נשק לחיזבאללה, הרבה פחות יכולת טרוריסטית. אנחנו בהתקפה, לא בהגנה. אנו עושים זאת כדי לא לפגוש את אותם לוחמים איראניים בחזיתות אחרות. אנחנו צריכים ללכת לראש התמנון - והוא בטהרן. אנחנו מסיתים את המאמצים מטקטיקה - לאסטרטגיה", הוסיף בנט על החזית הפוטנציאלית מול האיראנים.

בהקשר למצב הנפיץ בעוטף עזה, לאור ריבוי השיגורים לאחרונה וטרור הבלונים, סיפר בנט כי "היקף ירי הרקטות ירד ב-80%, המהומות על הגדר הופסקו, יחידות הבלבול הלילי הופסקו, אנחנו מפציצים בסיסים של חמאס עקב שיגור בלונים, שזה דבר שלא נעשה קודם לכן".

נפתלי בנט כשר הביטחון. צילום: דוברות משרד הביטחון
נפתלי בנט כשר הביטחון. צילום: דוברות משרד הביטחון


"הגישה שלי היא שכר ועונש - אם הם יהיו שקטים, יהיה להם טוב", הוסיף שר הביטחון. "מאז כניסתי לתפקיד, חיסלנו 30 מחבלים, אף חייל לא נפל ולא נפצע. חמאס רוצים הסדרה, בוא נבחן אותם. אם הם ימשיכו, אנחנו לא ניגרר. אם נפעל, כשנפעל זה יהיה בזמן שלנו, בתנאים שלנו. פעולה שתוגש קר", המשיך. "אני לא שש אליי קרב, אני לא רוצה לשלוח חיילים לח'אן יונס וסג'עייה. אם חמאס לא יתיישרו, יהיה להם אביב מכאיב, מכאיב מאוד".

"אני לא מתבכיין"

בנט הגיב גם להתקפות שמקבל מכיוון מפלגת הליכוד, במסגרת הקמפיין של ראש הממשלה, שהתייחס למינויו כ"בדיחה שיש לצחוק ממנה": "האחריות עליי", אמר בנט. "קיבלתי את משרד הביטחון, אני לא מתבכיין ומקטר. רה"מ התערב פעם אחת בפעולה מבצעית. אני מאשר כל פעולה, רה"מ לא מקשה עליי, אני פועל, אני מביא את התוצאות. אני לא מתכוון לתקוף את רה"מ, כי מי שישמח מזה זו היבא יזבק. אני לא אירה בתוך נגמ"ש המחנה הלאומי".

"אני מתייחס לתפקיד ביראת קודש", אמר עוד. "אני פועל בשיקול דעת ובתיאום עם הרמטכ"ל ועם רה"מ. כשאנחנו נכנסים לישיבות, אנחנו מתייחסים בכובד ראש בחיי אדם ובחיי חיילינו. אני לא רוצה להגיב לדבריו של נתניהו. מאז כניסתי לתפקיד, שיניתי מדיניות בהמון דברים. אנחנו קוטפים חמאסניקים, אנחנו רודפים אחרי מחבלים ומעקלים להם כספים, אישרתי הקמת שכונה בחברון, דבר שלא היה אף פעם, למרות שהזהירו אותי. אני באתי לעבוד, אני לא מכניס לצבא פוליטיקה, לא מימין ולא משמאל. נסראללה ישמח מעימות ביני לבין נתניהו, אני לא אתן לו את התענוג הזה".

כמו כן, אמר בנט כי הקים "צוות לשחרור גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול. הדרך היא ללחוץ על החמאס, להכאיב להם, לגרום למשפחות שלהם ללכת ליחיא סינוואר ויבקשו עסקה".