שר הפנים, אריה דרעי, התראיין הבוקר (ראשון) לתוכניתם החדשה של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM, וטען כי לאחר מערכת הבחירות הקודמת הציע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) לכהן כשר הביטחון בממשלת האחדות, ואשכנזי הסכים, אך יאיר לפיד ואביגדור ליברמן טירפדו את המהלך.

אילה: ליברמן אומר אתמול בצורה ברורה שאריה דרעי מנהל קשרים עם אשכנזי.
"תראו, אתם בתקשורת, סליחה אני לא מתכוון אלייך, אלא באופן כללי, לוקחים ברצינות את ליברמן ומתייחסים לכל אמירה שלו כאילו עומד כאן ראש השב"כ או המוסד שמגלה דברים אנונימיים על פי מקורות אמינים ועל פי ראיות ברורות. תתרגלו שכל מה שהוא אומר הכול ספינים ובלי שום ביסוס".

גולן: גם במקרה הזה?
"הפעם האחרונה שראיתי את רב האלוף לשעבר גבי אשכנזי הייתה לפני כמה חודשים טובים. הוא ביקש לפגוש אותי בנושא ועדת חוץ וביטחון, על המצב הביטחוני, רצה להעביר לי את השקפתו, חזונו, דאגותיו בגלל ששמע שאני בקבינט די פעיל ורצה להעביר לי את הדברים. החלפנו דעות".

אילה: מאז לא דיברתם?
"שום דבר. אני הזכרתי אותו בתקשורת שבוע שעבר ואז קיבלתי SMS ממנו שהוא רואה שאני מזכיר אותו ויום טוב".

אילה: אז למה הזכרת את שמו?
"כשרינה מצליח לחצה עליי מה יהיה אם יהיה תיקו בבחירות, אמרתי שאני מקווה שהפעם גבי אשכנזי, שפעם קודמת היה נחוש לעשות ממשלה רחבה, ייקח את העניינים יותר לידיים הפעם ושנוכל לעשות ממשלה רחבה ולא נלך לבחירות רביעיות".

היו שמועות שבפעם הקודמת הוצע לגבי אשכנזי תפקיד שר הביטחון לאורך כל הקדנציות ומי שלא הסכים למהלך היה יאיר לפיד. זה נכון?
"אמת, ראש הממשלה הציע לגבי אשכנזי להיות שר הביטחון לכל הקדנציות. הוא מעריך אותו, את הידע והניסיון שלו, ומול אתגרים שעומדת מדינת ישראל הוא חשב שהוא האיש המתאים לתפקיד. דובר על כך שהליכוד לא יעשה רוטציה והתיק יישאר אצל כחול לבן לאורך כל התקופה. זאת במטרה ליצור יציבות וכדי שיוכלו להתמודד עם כל התוכנית הרב שנתית של הצבא. לפיד וליברמן טירפדו את הכול".

אילה: גנץ תמך במהלך?
"אני לא יודע, יכול להיות שכן. סך הכלו דובר שהוא יהיה כמה חודשי בודדים בתפקיד שר הביטחון, אין טעם שייכנס לתיק הביטחון בשביל כמה חודשים והוחלט שיהיה ליד ראש הממשלה, שהם מיד יסתערו ביחד על התוכנית של טראמפ ויובילו אותה ביחד".

גולן: זה יעלה גם הפעם? התשובות יהיו זהות לדעתך?
"לצערי, בבחירות השלישיות הללו קרה דבר חדש, מה שלא קרה פעם קודמת, באופן גלוי ולא בהסתר מדברים על ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. עזבו אתכם, אני אומר לכם באחריות ותבדקו עוד שלושה שבועות, אף אחד לא מכחיש את מה שאני אומר, הם פשוט אומרים את זה במילים אחרות. הרשימה המשותפת תימנע, איווט אישר ישיבה משותפת עם מרצ וגם מרצ עם איווט.

"גנץ אמר אתמול שיקים ממשלת מיעוט בשלב הראשון, איך מקימים ממשלת מיעוט? הרי לפי הסקר שלכם יש להם 50 מנדטים בלי הרשימה המשותפת ולנו 55. אני לא יודע על מה הם בונים, הגוש שלנו חזק מאוד. בשביל לקבל אמון בממשלה הזאת, נניח הכנסת מתכנסת להציג את הממשלה שבנויה מ-50 ו- 12-13 נמנעים, יהיו 56 חברים שלנו שיצביעו נגד והממשלה לא תעבור".

הוא אומר שלא ישבו איתם בממשלה.
"למי שיש את הסיכוי והאפשרות להקים ממשלה בבחירות הללו ולא לחזור לבחירות רביעיות זה לגוש שלנו. יש לנו 56-7 מנדטים בסקרים. לפי פילוח שעשינו, יש כ-300 אלף איש שהם בפרופיל מצביעי ליכוד וש"ס שלא יצאו להצביע בבחירות האחרונות. אם נדע להניע עוד 150 אלף מצביעים לקלפי, ולהוריד את איתמר בן גביר, אנחנו נביא 61 מנדטים".

גולן: ניתן לעשות שינוי בשבועיים?
"זה הרבה זמן, אפשר להוציא אותם מהאדישות. כל אחד מהם קיבל הרבה מאוד מסרים ישירים ועקיפים".

גולן: מה הבעיה בעצם בישיבה משותפת עם הרשימה המשותפת?
"אין שום בעיה, אני בשום אופן לא הייתי יושב איתם. אנחנו רוצים ממשלה לאומית, שתשמור על ארץ ישראל, על ירושלים, על היישובים ביו"ש, על הזהות של המדינה היהודית. שהמדינה לא תהיה מדינת כל אזרחיה. יכול להיות שעם הרשימה המשותפת אין לנו חילוקי דעות בנושא דת ומדינה, אבל הם לא מוכנים לשמור על ארץ ישראל".

גולן: אז מדובר בהבדל מהותי בקווי היסוד של הממשלה החדשה, לא בגזענות?
"לך לכל רשות ערבית ותשאל אם היה פעם שר פנים שדואג להם כמו שאני דואג להם".

שמעתי שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק נגדך אבל לפרסם את החלטתו רק לאחר הבחירות, ידוע לך משהו על כך?
"לא שמעתי מזה, ב-4 השנים מאז שפתחו את החקירה אני ממשיך בדרכי, נותן לכל גופי האכיפה והחקירה לעשות את עבודתם. אני סומך עליהם, אין לי טענות. כל אחד יעשה מה שהוא מבין - אני לא דן אף אחד. אל תדון חברך עד שתגיע למקומו".

אתה מייעץ לנתניהו בענייני החקירות?
"לא, אני לא מייעץ לו בדברים הללו, יש לו עורכי דין. מה שיתקבל בעיתו ובזמנו – ברוך הבא. אשמח לשמוע כל תשובה".