אחרי שהואשם על ידי יריביו הפוליטיים בהעדרות כל אג'נדה חברתית סדורה ובהתמקדות בעיקר בעצמו ובהישגיו המדיניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב בהצגת התוכנית הכלכלית של הליכוד. נתניהו הציג היום (ראשון) את התוכניות הכלכליות שלו בנאום שנשא בבורסה בתל אביב. בפעם האחרונה מפלגת הליכוד פרסמה את מצע התוכנית הכלכלית – חברתית שלה לפני יותר מעשור, בשנת 2009. אתמול נתניהו הכריז על מספר כיוונים כלכליים שבכוונתו לבצע אחרי הבחירות. זאת בתנאי שמפלגתו תנצח והוא ירכיב את הקואליציה הבאה אחרי הבחירות לכנסת ה-23.

נתניהו הופיע כאשר ניר ברקת מתלווה אליו בהצגת התוכנית הכלכלית. נזכיר כי זה קורה ימים ספורים אחרי שנתניהו העביר לברקת מסר ברור על כך שבכוונתו למנות את ראש העיר ירושלים לשעבר לשר האוצר עוד לפני הבחירות. אחרי שדבר המסר הודלף לתקשורת ושר האוצר המכהן, משה כחלון, זעם על כך וקרא לפרסומים האלה " קשקוש ושקר", נתניהו וויתר על המינוי המיידי והכריז על ברקת כעל שר האוצר הבא בממשלתו. 

בפתח דבריו, נתניהו ציין את הנתונים הכלכליים המצוינים של המדינה: "זו כלכלה חופשית ולא כלכלה המובססת על ההסתדרות". הוא ציין את הגידול ביצוא הכולל במדינה בעשור האחרון ואת ההכנסות מן הגז "שהיינו צריכים להילחם עליו" (אם כי קרן העושר עדיין לא החלה להעביר את הסכומים לטובת אזרחי המדינה). הוא הציג בפני המצלמות מספר טבלאות וגרפים המעידים על עליית רמת החיים, וסקרים מחמיאים מן העולם בנוגע למעמדה של ישראל.

"בשנת 2003 עד 2005 ביצענו עשרות רפורמות ששחררו את כלכלת ישראל", אמר נתניהו. "ועכשיו מגיע השלב הבא, נציג מהלכים בתחום הטכנולוגיה שיצעידו את ישראל לדור הבא".

כמו כן, נתניהו התייחס בדבריו לברקת ואמר כי הוא מייצג את השוק החופשי. "זה 'הרזה שסוחב את השמן', ואנשים חייבים להבין איך עובד הסקטור הפרטי בשביל הניסיון. ניר הוא יזם, הוא לא פשט את הרגל, לא עשה חוזה על סך 50 מליון עם המשטרה", אמר נתניהו כשהוא רומז למתחרה, חבר הכנסת בני גנץ.

ברקת אמר כי "כלכלת ישראל חזקה מתמיד בזכות ההחלטות של נתניהו ואנחנו כאן כדי להמציא את עצמנו מחדש, עוד שלב אחד מעלה".

בין עיקרי התוכנית, הוזלה דרסטית במחירי המזון, הורדת מכסים ורגולציה, פירוק הריכוזיות והמונופולים, תמיכה מסיבית בחקלאים, הוזלה דרמטית במחירי הדיור, שחרור סיטונאי של אדמות מדינה, קיצוץ מסיבי בבירוקרטיה, הפחתת מיסים על קנייה ומכירת דירות, סבסוד משכנתאות לזוגות צעירים, השקעות ענק בבריאות, בניית ארבעה בתי חולים נוספים, הפחתת עומסים ותורים, מהפכה טכנולוגית, השקעות ענק בגליל, בנגב ויו״ש, 400 אלף מקומות עבודה חדשים בעשור ורמת שירותים לאזרח כמו במרכז.