חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד שוחח היום (שני) עם ענת דויודב ב-103FM, וסיפר על עיקרי התוכנית הכלכלית שהוצגה בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו. ברקת, מיועדו של ראש הממשלה להוביל את משרד האוצר לאחר הבחירות, הרחיב וסיפר על הרפורמות השונות שנועדו לסייע לחקלאים ובעלי העסקים הקטנים, הדוגלות במתן סבסוד ישיר. בהמשך, הביע ברקת אמונה בחזקת חפותו של מנהיג מפלגתו, והסביר מדוע לטענתו מפלגת כחול לבן אינה מתאימה להוביל את כלכלת ישראל: "נתניהו הוא הבן אדם הכי מוכשר והכי מתאים להוביל את המדינה".

"מצב כלכלת ישראל מעולם לא היה יותר טוב", אמר חבר הכנסת ברקת בפתח הריאיון, "בהשוואה למדינות אחרות אפשר לראות שיפור בכל המדדים. בנוסף בשנה האחרונה עבדתי עם פרופ' פורטר מ'הרווארד', הכנתי תוכניות עבודה בכדי להתמודד עם האתגרים של העשור הבא. זה המקצוע שלי, אני יזם ואיש עסקים שיודע שלפעמים צריך לעצור ולתכנן מחדש", הודה, "וזו בדיוק התוכנית שראש הממשלה ואני שמנו אתמול על השולחן במסיבת העיתונאים".

לשאלה האם משה כחלון נכשל, הגיב ברקת בשלילה: "הוא וראש הממשלה עשו עבודה טובה, אבל יש עוד עבודה ובשביל זה אנחנו פה. אנחנו נוריד באופן דרסטי את מחירי המזון בישראל, ונלמד מה עושים במקומות אחרים בעולם. אנחנו בעידן של כלכלה גלובלית, וחייבים לדעת איפה לשפר. עלינו לבטל את מסי המגן והרגולציות, ומחליפים אותם בסבסוד ישיר. יש לסייע לחקלאים שלנו, אנחנו צריכים אותם יותר ממה שהם צריכים אותנו. עקרונית השוק חייב להיות פתוח, ואנחנו נפתח אותה ככל שאפשר, נלחם במונופולים ובריכוזיות בשוק. עד עכשיו זה לא היה בתעדוף גבוה, וזו רפורמה שבכדי להעביר אותה צריך להבין בעסקים, זה עובד בכל המקומות בעולם. זה נשמע מורכב, אבל לי כיזם ברור שהדבר הזה יקרה". 

בהמשך טען כי הוא אינו מאמין בהעלאת מיסים, "היא מאטה את הצמיחה, ואני רוצה שתהיה כאן צמיחה". נושאים נוספים בהם התמקד ברקת הוא ירידת המחירים בתחום הדיור ושינוי הסתכלות בכל נושא הבריאות במדינת ישראל, "אנחנו צריכים להגדיל באופן ניכר את ההשקעות שלנו בתחום הבריאות. זה בקלות יכול להפוך לענף כלכלי לכשעצמו, ולא רק כענף שנתמך אלא ענף שיכול לעמוד בזכות עצמו". בנוסף הדגיש כי חייבים לערוך רפורמה בכל מה שקשור לעסקים הקטנים, "חייבים לעשות רפורמה בכדי לאפשר לאותם בעלי עסקים להצליח יותר ולצמוח מהר יותר". 

כשנשאל מה דעתו על מחיר למשתכן הסביר חבר הכנסת ברקת על תוכניותיו לשיפור תחום הדיור, ואמר: "בכל מה שקשור למחירי הדיור אני מוסף קונספט, ומוסיף דחיסה. הרעיון הוא לקחת את מנהל מקרקעי ישראל שהיום היא מאוד ריכוזית, וזו טעות אסטרטגית, יש לקחת את קרקעות המדינה ולתת לשלטון המקומי וליזמים פרטיים לממש אותן על פי נוסחה שתקבע מראש. ברגע שנעשה זאת נגלה שמגזר הפרטי והמקומי יודע ליזום יותר טוב ובהיקפים גדולים יותר. אני לא נוגע במחיר למשתכן כרגע, אבל כן רוצה להוציא מסה של קרקעות החוצה. הסקפטיות גדולה, אבל אני מתייחס על המדינה בצורה אחרת, כמו יזם ציבורי. מה שאני אומר אני יודע לממש". 

כנשאל איך הוא יכול לשבת בממשלה עם ראש ממשלה בשעה שיש נגדו שלושה כתבי אישום אמר שהוא מאמין בחוק, וקבע במפורש כי ראש הממשלה רשאי להישאר בתפקידו עד שיוכח אחרת: "הוא חף מפשע, ואני מאמין בערך החפות כערך עליון. תנו לראש הממשלה לעשות את העבודה שלו. נתניהו הוא הכי מוכשר והכי מתאים להוביל את מדינת ישראל. נכון, יש עוד עבודה לעשות ובגלל זה אני פה". עוד הוסיף: "אני מסתכל מהזווית ראייה שלי איך להתמודד עם בעיות. יש ראש ממשלה שמבין מצוין בכלכלה, אבל מה החלופה שלנו? בני גנץ? הרי הדבר הראשון שהוא עשה אחרי שפרש מהצבא זה להוביל את החברה שלו לפשיטת רגל". 

לסיום נשאל מדוע חברי הליכוד לא אוהבים אותו והוא טען שאינו נכנס לסוגיות אלה, "הדבר הכי מעניין כרגע הוא איך אנחנו מנצחים את הבחירות. בעוד שבועיים תושבי ישראל יאלצו לבחור מי יוביל את כלכלת ישראל - תפיסה יזמית או תפיסת הסתדרות"