ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) הגיב הערב (שני) בראיון לאודי סגל בערוץ 13 להקלטות שפורסמו אמש באותו ערוץ, בהן נשמעו השיחות שערך הרמטכ"ל לשעבר במהלך חמשת הימים שבהם התלבט האם להתוודות כי המסמך המזויף, שפורסם במסגרת "פרשת הרפז", נמצא ברשותו, וכן את השיחות שערך בנוגע לסוגיה הפרקליט הצבאי הראשי דאז אביחי מנדלבליט – שמעלות סימני שאלה בדבר המידע שהיה ברשותו. השיחות הוקלטו באמצעות מערכת מיוחדת שהותקנה בלשכת הרמטכ"ל.

"כל הפרשה הזו נחקרה על ידי כל גופי החקירה במדינת ישראל, כל הטענות נסרקו ונבדקו ואני מזכיר לך שכל הפרשה נסגרה מחוסר אשמה. לא הייתה בעיה של ראיות, מעולם לא עמד איש ציבור בחשיפה כזו. אין בקלטות שחשפתם אתמול כל חדש, זה פורסם באולפנכם לפני שנים. אני אומר בקלטות ארבע פעמים "אומרים את כל האמת", כשאני לא יודע שאני מוקלט", אמר אשכנזי.

"אני לא מכיר איש ציבור שנחשף בצורה הזו. באופן מסתורי הקלטות של אהוד ברק נשברו ונשרפו, מי שמספק לכם את הקלטות מהצד של ברק דאג שלא יהיו קלטות מהצד השני. כבר אמרתי שיכולתי להתנהל אחרת בפרשה אבל היא מאחוריי. הכל נבדק ואין לי מה לחשוש. ברוך קרא לקח את זה לשלוש ערכאות ודחו אותו על הסף מסיבה פשוטה-חוסר עניין לציבור", המשיך, ושאל את סגל: "אתה היית מוכן לפרסם את כל מה שאתה אומר לאשתך או לרופא שלך? יש לי זכות לפרטיות, כל מה שהיה רלוונטי פורסם".

על ההתקפות כלפי מנדלבליט אמר אשכנזי: "מנדלבליט היה פצ"ר יוצא מן הכלל לכל הדעות, הוא נבדק ולא נצא כל רבב, עושים לו עוול. הוא איש ישר והגון, אני לא מטיל ספק ביושרה שלו. לצערי הממשלה והעומד בראשה תוקפים את כל מערכת המשפט, עכשיו תורו של מנדלבליט. באופן מקרי אחרי האישום יש הקלטות. מי שמופקד על המערכת תוקף אותה".

אשכנזי הגיב גם להענקת החסינות לח"כ חיים כץ, ולהחלטת כחול לבן לאפשר לחבריה חופש הצבעה: "הרוב המוחלט של ח"כי כחול לבן הצביעו נגד החסינות לחיים כץ. אנחנו לא מחתימים על טפסי נאמנות, כל אחד מצביע על פי מצפונו. אם 32 הצביעו נגד ואחד בעד, אי אפשר לומר שאנחנו בעד החסינות".