העיתונאי ניסים משעל הנחה לפני כ-20 שנה את עימות הבחירות האחרון שהתקיים במדינת ישראל. "הייתה דרמה אמיתית באולפן אבל זה לא יקרה, זה לא יחזור", אמר הבוקר (רביעי) בשיחה עם 103FM, "אני רוצה לעזור לכם לפצח את הנוסחה, נתניהו מסרב להתעמת כשהוא מוביל, כשהוא נלחץ בגלל שרואה את הסקרים, והוא יודע לקרוא את הסקרים, אז הוא מושיט את החבל לעימות, שבתוך תוכו הוא לא רוצה אותו".

הוא הסביר לבן כספית וינון מגל כי "בעימות של 1999 נתניהו בא לאולפן כמי שהולך 'לדרוס' את איציק מרדכי, היה בטוח שהוא לוקח את העימות בהליכה". לדבריו, הוא היה, ועדיין, 'מלך האולפנים'. "הוא היה עם כריזמה מטריפה באולפן, הוא אהב נורא לבוא לתוכנית משאל חם, והוא אפילו לא התכונן, הוא היה ראש ממשלה שהגיע אפילו מהצפון נדמה לי, ממש סדר יום רגיל", אמר, "את איציק מרדכי הכינו שלושה אנשים, איש חסר כריזמה לחלוטין בטלוויזיה, והוא הגיע מוכן".

משעל סיפר על המתרחש באולפן באותם הרגעים: "העימות התחיל ואני לא דמיינתי לעצמי שהאיש הזה יפתח את הפה, הוא התחיל להפציץ את נתניהו מכל זווית, באמת. אני הסתכלתי על נתניהו אחרי 10 דק', הבעת הפנים השתנתה, הכריזמה נעלמה והוא התחיל להתכונן". לדבריו, בהפסקת הפרסומת הראשונה שהייתה, שניהם ישבו והעוזרים הגיחו אליהם. "אני שמעתי את האנשים של נתניהו אומרים לו 'תשמע אתה חייב להילחם', 'זה לא טוב'. הוא אמר להם 'תביאו לי חומר' והתחילו להגיע פקסים על איציק מרדכי, על כל מיני פרשיות מהעבר", ציין, "סיומו של העימות מבחינת נתניהו היה נורא, אני זוכר את המשפט שהוא אמר לעוזרים שלו, 'לא הייתי צריך לבוא'".

מגל: לפי מה שאתה אומר גנץ צריך לרוץ לעימות הזה בכל כוחו.
משעל: "נתניהו הולך רק כשהוא מבין שהוא בבעיה, רק אם אין לו ברירה. אני אספר לך סיפור. ב-2005 נדמה לי שעמיר פרץ עומד בראשות מפלגת העבודה, ערב בחירות, הוא מצלצל ואומר לי שהוא רוצה עימות עם נתניהו. אמרתי לו 'אוקיי, אני אפנה אליו', ואני מתקשר לנתניהו ושואל אותו אם הוא מעוניין בעימות. המשפט הראשון היה 'אני אחזור אלייך'. אני חזרתי אליו עוד פעם והוא ענה – 'אני מוכן אבל בתנאי שאתה תשב באולפן וכמעט לא תשאל כלום, תיתן לנו להתעמת אחד עם השני'. הוא לא היה מוכן להתעמת מאז מערכת הבחירות ב-1999".

ינון: מה ההצעה שלך לבני גנץ? ללכת לעימות או לא?
"לא ללכת, בוודאי שלא. בדיוק לפי הטקטיקה של נתניהו, הוא לא הולך לעימות כשהוא מוביל. גנץ מוביל בשני מנדטים לפי הסקרים, אם הוא מוביל - למה הוא צריך ללכת? גנץ יודע שלנתניהו יש יתרון גדול עליו בהופעה מול מצלמה, למה ללכת? מה זה ישרת? כשנוח לנתניהו - הוא בא, אם לא נוח לו - הוא לא מגיע".