ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן), מי ששירת בעבר במשטרת ישראל כראש אגף החקירות, התראיין בתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM התייחס להתגברות השיח סביב פרשת 'המימד החמישי' וגונן על ראש מפלגתו. בהמשך הגיב על קריאתו של נתניהו לגנץ להתייצב לעימות בין השניים: "השאלה היא אם אנחנו חלק מהקמפיין של נתניהו, או של עצמנו"  

יש את פרשת המימד החמישי, המשטרה צריכה לחקור אותה, אבל זו פרשה שהיא שקועה בה עד צוואר, איך המשטרה חוקרת את המשטרה?   

"האמת היא, אני ניזון כמוכם, רק מפרסומים, ולפי זה אמרו שכנראה אחרי הבחירות היועץ המשפטי ינחה על בדיקה. אני לא יודע, מה הוא הולך להנחות ומתי הוא הולך להנחות. ממה שפורסם בדו"ח מבקר המדינה, בזמנו, הבדיקה הייתה, או מה שהוא בדק - זה את המכרז או את הפטור ממכרז של המשטרה מצד אחד, ונתונים נכונים או לא נכונים שנמסרו למשטרה על ידי המימד החמישי. זה מה שפורסם בזמנו והוא לא מצא שום רבב בהתנהגותו של גנץ, והוא מסר את זה בהודעה. השאלה שלך היא שאלה טובה, בכל הפרסומים לא נאמר דבר הכי בסיסי. אני חושב שאם המשטרה תהיה זאת שנבדקת, אני מניח שמי שיבצע את הבדיקה הזאת תהיה המחלקה לחקירות שוטרים או כל מודל חקירתי אחר שהמשטרה איננה בתוכו. זה נראה לי מובן מאליו". 

אתה מכיר את סיפור המימד החמישי טוב?
"לא, אני מכיר את זה כמוכם. אבל אני חייב להגיד בכל אופן משפט, בסוף אני, בני גנץ, כל המפלגה, סומכים על המערכות. אם צריך לבדוק - שיבדקו. שיבדקו את כל מה שצריך לבדוק, ככה צריך להיות פה. אי אפשר כבקשתך, מתי כן ומתי לא. אני שמעתי את השר אקוניס, הוא פתאום משבח את עבודת המשטרה - אני מאוד שמח שזה הגיע, גם אני משבח את עבודת המשטרה באופן עקרוני, למעט תקלות כאלה ואחרות, שגם הן קורות. אבל בעיקרון מנסים לייצר פה איזושהי סימטריה שלא קיימת. אז ברור לי שאנחנו נמצאים במערכת בחירות, אבל כן חשוב לי לומר, דווקא בגלל זה, אין כאן סימטריה. מרמה, שוחד והפרת אמונים לא דומה לבדיקה עתידית, שאולי תהיה כנגד מישהו, שלא בטוח בכלל שהוא בני גנץ, לעומת אישום על שוחד. חשוב לומר את הדברים האלה". 

זה לא היה בדיוק השבוע הכי טוב לכחול לבן. זה התחיל בחשיפות של ברוך קרא ב'חדשות 13' בעניין אשכנזי. נדמה לי שאתה, אם אני לא טועה, מואשם כמי שעדכן את אשכנזי בחקירת מסמך הרפז.
"אני אומר - א', שאני לא מואשם. מואשם זה ביטוי ממקום אחר, אני מעולם לא נחקרתי ולא נחשדתי. אני עסקתי בתחילת החקירה, ב-2010, בחלק הראשון שלה, בתקופה הזאת גבי אשכנזי בכלל לא היה חשוד, ואני סברתי שיש חשוד אחד, אחר כך הוא היה נאשם, בשם בועז הרפז, שצריך להגיש כתב אישום ב-2010. לאותה מסקנה הגיעו ב-2016, אחרי שעשו סיבוב גדול גם אצל מבקר המדינה וגם בעוד חקירת משטרה, וגם בחקירה של הפצ"ר שהייתה, והגיעו לאותה מסקנה. מעולם לא הדלפתי, מעולם לא מסרתי מידע, לא לחקירת משטרתית כזו ולא לאחרת, וגם בוודאי ובוודאי לא לגבי אשכנזי".

תדרכת אותו?
"מעולם לא העברתי מידע שאסור להעביר, וכל מה שעשיתי, עשיתי ברשות ובסמכות". 

לא מידע שאסור להעביר, אולי מידע שמותר להעביר, תדרוך לקראת החקירה, איך להתנהג?
"זה נורא ואיום. מה שאתה שאלת זה ביצוע של עבירה פלילית. מה שאתה שאלת אותי, אם אמרת לנחקר מה היה בחקירה ומה להגיד בחקירה, הפרשנות היא עבירה פלילית. מעולם לא היה דבר כזה. מעולם לא העברתי מידע לאף נחקר שלי באף חקירה, וחקרתי לא מעט אנשים לצערי, שלא בטובתי. חקרתי מקטן ועד גדול, מנשיאים, ראשי ממשלה, רמטכ"לים, מה שאתם רק רוצים, בתקופה שהייתי. מעולם לא הדלפתי, לא העברתי מידע לאדם שאסור לי להעביר. שאלתם שאלה נקודתית, אז אני אתן גם תשובה נקודתית - המפגש היחידי שהיה, היה ב-19 באוגוסט 2010, שבו פרסמתי את ממצאי הביניים של משטרת ישראל. בחקירה הזאת היו ממצאי ביניים, בניגוד לכל חקירה אחרת, מדוע? כי באותה נקודת זמן עלתה גם סוגייה של מינוי רמטכ"ל".

עוד הוסיף: "פורסמו ממצאי הביניים ב-19 באוגוסט, ובאותו יום, הייתי בלשכת הרמטכ"ל עם המפכ"ל, ואמרנו לו שאף אחד מאנשי המטה הכללי לא מעורב בכתיבת המסמך. ההודעה הזאת שהודעתי לרמטכ"ל פורסמה באותו יום בכל אמצעי התקשורת כהודעה רשמית של משטרת ישראל. זה המפגש היחידי שלא היה מפגש חקירתי, ביני לבין גבי אשכנזי, שעד אז בכלל לא פגשתי אותו מעודי. אני אומר את הדברים האלה, כי ב-5 בספטמבר מונה יואב גלנט לרמטכ"ל, בעקבות ההודעה שלנו, שלמעשה אפשר לאפשר את התהליך הזה. לכן גם הסיפורים שהמציאו לאחר מכן, שכאילו השר גלנט, לא מונה בגלל הסיפור הזה, איננה נכונה. הוא מונה ב-5 בספטמבר, ובשל בעיה אחרת שהייתה בכלל בדו"ח מבקר המדינה, בנושא הקרקעות, הוא לא מונה. זה הסיפור, אין סיפור אחר. בימים האחרונים, השרה מירי רגב, דודי אמסלם ואחרים ממשיכים את אותו ספין שרץ, דרך אגב, מ-2014, לא מעכשיו. זה לא סיפור חדש". 

גנץ היה צריך ללכת לעימות מול נתניהו?

"שאלת העימות, תראי מתי היא נולדה. העימות נולד באותו יום או מיד לאחר שהודיעו שלנתניהו יש תאריך להקראה ב-17 במרץ, יום אחרי השבעת הכנסת. הוא רצה לשנות את סדר היום". 

אז נתעלם מהעובדה שזה ספין. למה לברוח מהעימות?
"התשובה נמצאת בשאלה. הוא רצה לברוח מהתאריך. אנחנו לא נמצאים באיזשהו קולוסאום או ריאליטי. אם רוצים לשאול שאלות עיתונאיות - שואלים. גנץ מתראיין בכל מקום דרך אגב".  

אבל גנץ ביקש עימות בפעם שעברה. 
"ההבדל בין גנץ לנתניהו, מעבר לזה שהאחד הוא נאשם בשוחד והשני בכלום, גנץ מתראיין בכל מקום"

גם נתניהו מתראיין באלפי מקומות. 
"לא, נתניהו לא מתראיין בכל מקום. הוא בוחר לו את הזירה הנוחה לו, עם עיתונאים שנוחים לו, בערוצים שנוחים לו, והוא עושה את זה בברירה ובקפדנות". 

לא רק, אנחנו זוכרים את ה'מה? מה פתאום'. אבל יואב סגלוביץ', גנץ רצה את זה, עכשיו לא - כלומר מתראיין זה דבר אחד, עימות זה דבר שני. 
"אבל ההחלטה היא אם אנחנו חלק מקמפיין של נתניהו או חלק מקמפיין של עצמנו. את הקמפיין של עצמנו אנחנו יודעים לנהל לבד, ואנחנו מנהלים אותו בשיח פתוח עם הציבור בכל רשת". 

בקמפיין שלכם - אתם רוצים עימות, בקמפיין של נתניהו - אתם לא רוצים עימות, ויצא שמתייחסים לציבור כאל אידיוטים. 
"אתה אומר מתייחסים לציבור כאל ציבור של אידיוטים, שנתניהו יעלה אליך לשידור ותשאל אותו, מדוע איננו מתראיין. אני עליתי אליכם לשידור, שאלתם את השאלות הכי קשות, הכי אישיות, על דברים שאומרים עליי באופן אישי ואני עונה לכם. נתניהו לא יכול לענות על השאלות היותר פשוטות, מה קורה פה ואיך יכול להיות שהוא מנהל ממשלה ואיך הוא מבקש את אמון הציבור כשיש לו כתב אישום על שוחד, איך יכול להיות שהוא מכפיש את אכיפת החוק באופן שגרתי וסדרתי? אלה השאלות שהוא צריך לענות גם לכם, גם אם אתם שואלים שאלות קשות".