יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס בראיון ששודר הערב (שישי) באולפן שישי לחקירה בפרשת "המימד החמישי". הוא אמר, בראיון ב"חדשות 12": "אם אבחר ויהיה נגדי כתב חשדות - אפרוש מתפקידי". הוא הוסיף כי אינו "יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו". 

גנץ הדגיש: "אני מכבד מאוד את רשויות אכיפת החוק בישראל ואני מתכוון להעצים אותם ככל שרק אפשר. אני חושב שמערכת כזו היא יסוד חשוב בדמוקרטיה הישראלית. גם אם זה לעיתים לא נוח לי ברמה האישית של הדברים". יו"ר כחול לבן הוסיף כי "המערכת החקירתית תחקור – ואני שקט לחלוטין. אני לא חשוד ולא אהיה חשוד". 

גנץ אמר כי הוא סבור שלא נפל פגם בהתנהלות החברה "המימד החמישי". "אני משוכנע בניקיון כפינו ובצעדים שלנו. אתם תראו שהיה דוח של מבקר המדינה שבדק בכלל את משטרת ישראל ולא את חברת המימד החמישי – הדברים יתבהרו כפי שצריך", אמר.

כזכור, ביום חמישי בערב הודיע ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד כי הוא ממליץ להעביר את נושא החשדות בעניין "המימד החמישי",  חברת התוכנה שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, עמד בראשה, לחקירה פלילית, שתבוצע על ידי משטרת ישראל, לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו  בפרקליטות. זאת לאחר שאלדד הוסמך לטפל בתיק רק זמן קצר לפני כן, על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שהודיע כי "בני גנץ אינו חשוד בפרשה". במקביל, פורסם לראשונה ב"מעריב" כי ניצב יגאל בן שלום, ראש לה"ב 433 במשטרה, יהיה אמון על קבלת ההחלטה בשאלה איזו יחידה במשטרה תנהל את החקירה בנוגע לפרשה.

שעות ספורות לפני כן גנץ התראיין לחברי הקבינט בתכניתם ב-103FM והתייחס במהלך הראיון להצעת העימות מצד נתניהו, על פרסום קלטות אשכנזי, תרחיש אפשרי של בחירות רביעיות וכן פרשת 'המימד החמישי' שעלתה לאחרונה לכותרות, ואמר: "אני לא צריך להתכופף מול נאשם עם שלושה כתבי אישום נתניהו לא רוצה עימות, הוא רוצה ספין ואני לא מוכן להיכנס לזה. העיסוק בפרשה לא מקרי לחלוטין, אני יודע לסמוך על רשויות אכיפת החוק זה בעיקר לחץ פוליטי לידיעה תקשורתית. זה משרת את מי שזה משרת. הפעילות שלי הייתה תקינה לחלוטין ואני פתוח לכל בדיקה".

עוד טען גנץ ללחצים מצד מערכות המשטרה וטען "אני חושב שמפעילים לחצים ממערכת משרד המשפטים ומהמשרד לביטחון הפנים על הרשויות הרלוונטיות באופן שזה מספיק חזק בשביל שתצא ההודעה. מפעילים לחץ על אנשים שפועלים באירוע, הזה אני לא מכיר את השיחות בין הגורמים השונים אבל יש בהם די בשביל להרים ידיעה לתקשורת". עוד הוסיף כי הוא "מרגיש שלם עם העשייה שלנו ופתוח לכל בדיקה. אני מכיר את הבדיקה של מבקר המדינה זה תקופה ארוכה, אפילו שנים, ולא היה בה תמצית פלילית אפילו הכי קטנה לגביי ולגבי אחרים. אני לא חושב שיש פה עניין ולכן אני חושב שהדבר הזה יגמר בכלום. אני סומך על המערכת שתעשה את הבדיקה שלה ואני סומך עליהם, אני אומר את דברי האמת שלי".