שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס התארח הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בנתניה בהנחיית אבי בטלהיים והתייחס לפתיחת חקירה בפרשת המימד החמישי: ״על כל גורמי אכיפת החוק, שרצו להגיש כתב אישום בזמן שרה״מ אפילו לא היה בארץ, לא לחכות עוד יום אחד ולזמן את בני גנץ לחקירה משטרתית בפרשה שהיא לכאורה חמורה ביותר ונוגעת בכספי הציבור הישראלי.

עוד התייחס השר אקוניס לסירובו של גנץ להגיע לעימות בחירות מול רה״מ נתניהו: ״גנץ פשוט בורח. הוא מפחד מנתניהו, מפחד מעימותים. מי שלא מסוגל להתעמת בטלוויזיה בלי אוזניות וטלפרומטר, לא יהיה מסוגל להתמודד מול האתגרים הרבים של מדינת ישראל. הבריחה של גנץ מעידה על דבר אחד: בני גנץ לא מתאים לשמש כראש ממשלת ישראל״.

כזכור, פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להתקשרות בלתי ראויה בין משטרת ישראל וחברת התוכנה שהקים בני גנץ. ביום חמישי הודיע ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד כי הוא ממליץ להעביר את נושא החשדות בעניין חברת התוכנה לחקירה פלילית, שתבוצע על ידי משטרת ישראל, לאחר שבחן את המסמכים וחוות דעת קודמות שנכתבו בפרקליטות.

גנץ עצמו התייחס אתמול בראיון באולפן שישי בערוץ 12 לחקירה ואמר: "אם אבחר ויהיה נגדי כתב חשדות - אפרוש מתפקידי". הוא הוסיף כי אינו "יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו". 

גנץ הדגיש: "אני מכבד מאוד את רשויות אכיפת החוק בישראל ואני מתכוון להעצים אותם ככל שרק אפשר. אני חושב שמערכת כזו היא יסוד חשוב בדמוקרטיה הישראלית. גם אם זה לעיתים לא נוח לי ברמה האישית של הדברים". יו"ר כחול לבן הוסיף כי "המערכת החקירתית תחקור – ואני שקט לחלוטין. אני לא חשוד ולא אהיה חשוד".