יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף הבוקר (שני) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאשר כינה אותו בחשבון הטוויטר שלו "ארדואן". בציוץ שפרסם כתב גנץ: "טורקיה כבר כאן. נתניהו חשף הבוקר את כוונתו האמיתית - הימלטות ממשפט לאחר הבחירות. אין לו גבולות. או כחול לבן, או ארדואן שמתבצר". בראיון בערוץ הכנסת הוא לא פסל הליכה לבחירות רביעיות: "לא נשב עם נתניהו תחת כתבי אישום".

בהמשך התראיין גנץ, כאמור, לערוץ הכנסת ותקף את נתניהו בנושא הביטחוני: "המציאות כפי שאנחנו רואים אותה היא שהנייה מאיים, ונתניהו שלח שליחים לקטאר כדי להעביר כספים לעזה. היית מצפה שזה יפתור את העניין אבל אתה מקבל מציאות ביטחונית מורכבת. המצב הוא שחמאס שולט ביוזמה, בין שהיא שלו, בין שהוא מאפשר לאחרים. בין מה שסוכם עם חמאס בתום צוק איתן לבין המציאות אין שום קשר. להערכתי לא יהיה מנוס ממערכה רחבה. בשביל זה צריך ראש ממשלה שפנוי רק לענייני המדינה וקבינט אחראי ומקצועי".

לדבריו, "הבעיות המשפטיות של נתניהו מכסות כל דבר שהוא עושה. הוא אמר שכעבור שמונה שנים אין מה להיות ראש ממשלה, וחרג מזה והגיע למספר 14. זו שחיקה, בנוסף לצרות המשפטיות. המרחק היחידי בין היציבות שמדינת ישראל צריכה לבין המציאות הוא אדם אחד. אנחנו נגבה כל פעילות שקשורה לביטחון ישראל, גם אם נשלם מחיר פוליטי. צריך לקבוע את היעדים המדיניים של המערכה, להחזיר את המציאות לרמת הרתעה שתאפשר שקט מוחלט במשך כמה שנים, ואז אפשר לפנות לנתיב מדיני עם שיקום הרצועה".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הצטרף לביקורת של גנץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הסקרים של אתמול הם לא איתות אזהרה, הם סירנה. אם ביבי ינצח נקבל ארבע שנים של אופוזיציה דועכת שתושתק באלימות בזמן שהדמוקרטיה הישראלית תחוסל. היועץ המשפטי יודח, פסקת התגברות תפרק את בית המשפט העליון, החוק צרפתי יעבור ותם הטקס. זו התוכנית. אין לביבי אחרת. מעולם לא הייתה. זה הזמן להתעורר".

הציוץ של גנץ (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של גנץ (צילום: צילום מסך טוויטר)


בתוך כך, שר המשפטים, אמיר אוחנה, תקף היום בכנס ירושלים "בשבע" את גנץ, בהתייחס לפרשת "המימד החמישי", ואמר כי "בני גנץ הוא או מושחת או פלקט. למה? מושחת במובן שאם ביודעין הוא הטעה את המשטרה בכך שהציג מצג שווא כאילו לחברה שהוא עומד בראשה יש לקחות רבים בעוד שאין לה; אם הוא הציג מצג שווא שהם פועלים ארבע שנים בעוד שפעלו למעשה פחות ממחצית הזמן – אז זה בוודאי שחיתות. אבל יש גם אפשרות שהוא פלקט. יש תרבות כזאת בחברה העסקית שלוקחים גנרל שאין לו שום רקע עסק, שום הבנה בכלכלה ושמים אותו כפלקט בראש חברה. מעין פותחי דלתות כאלו. ראינו את זה גם במימד החמישי וגם עם גבי אשכנזי בחברת שמן".

כשנשאל על הביקורת בפרקליטות נגד מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, אמר אוחנה: "מי שואל אותם? תגיד לי, זו חצר פרטית של מישהו? היועץ המשפטי שהיה לפניך כתב לי מכתב שהוא פירט בפני בהנמקה מפורטת וארוכה מדוע דן אלדד אינו מתאים לתפקידו. אני אומר לך מה הוא אמר לי: 'הם לא יקבלו אותו'. זו ההנמקה המפורטת. איזה סוס טרויאני? אדם שהוא כמעט 30 שנה בפרקליטות. חבר בשנים האחרונות בצוות הבכיר של הפרקליטות. מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות. זה מישהו שהבאתי מבחוץ? זה שודד דרכים? הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. אתה יודע מה מפריע להם? שהוא לא מהקליקה, שהוא לא מהחבורה. אבל זה לא חצר פרטית. אנחנו מדברים על שירות המדינה, ובשירות המדינה פועלים לפי חוק".